SİTE İÇİ ARAMA
basın için haberler



Web Uygulama: Sadi Atılgan


Geri Dön...
Ana Sayfa...

Kaloriferlerin suyu mikrodalga ile ısıtılsın
Turgay ÇAKI (İSTANBUL) tarafından, 22-11-2004 tarihinde gönderildi.


Benimki sadece bir fikir oturup hesaplamadım kalorifer tesisatı bulunan evlerde suyu ısıtma işlemi kalorirer kazanı ve kombi yerine Mikrodalga ile yapılamazmı. Mikrodalga metalden geçemeyeğine göre özel bir düzenekle sadece suyu ısıtma amaçlı kullanılsa nasıl olur acaba sizler ne dersiniz. Suyu ısıtmak amaçlı mikro dalganın tüketeceği enerji yaklaşık ne olabilir. Mikrodalganın tehlikeli olduğunu biliyoruz ama uygun ve kontrollu şekilde kullanılırsa avantajlarımız neler olabilir. Microdalga ne kadar tehlikeli olsada türkiyenin nükleer enerji santrali kurması ve çalıştırması kadar riskli olacağını sanmıyorum.

MİKRODALGA İLE KALORİFER SUYU ISITMA

Mikrodalga bir elektromagnetik radyasyondur. Tüm elektrikli araçlar örneğin motorlar, elektrikli ısıtıcılar mikrodalga yayarlar. Elektromagnetik spekturumun televizyon frekansları ile radyo frekansları arasında yer alır. Mikrodalga fırınlarının frekansları 950 MegaHertz (MHz) ile 2450 MegaHertz (MHz) arasındadır.

Evde bu Frekansı kullandığımıza göre Herhangi bir zararı varmıdır sorusuna karşılık olarak Mikrodalga santimetre kare başına miliwatt olarak olarak düşen güç yoğunluğu olarak ölçülür ve mW/cm2 şeklinde gösterilir. Mikrodalga fırınlardan yayılan radyasyonların(mikrodalgaların) güç yoğunluğu mesafenin karesi ile ters orantılı olarak hızlı bir şekilde azalır. Örneğin yüzeyden 5 cm ötede ölçtüğümüz 5 mW/cm2'lik güç yoğunluğu 30 cm'de 1.5 mW/cm2'ye, 1 metrede 0.01 mW/cm2 'ye düşer.
Mikrodalga Fırınlar ile İlgili standartlar var mıdır?
Bu konuda 3 standart Bulabildim benim araştırmalarıma göre Türk Standartlarında da belirtilmiş Ama onlarda da devamlı atıflar var anlaşılması bir hayli zor oluyor.

Kanada (Safety Code: 6 Standardı):
Fırınlar için tavsiye edilen mikrodalga frekans aralığı 10 kHz ile 300 GHz olmalıdır. Maruziyet limitleri, radyasyon işçileri için 0.1 saatten fazla maruziyetler için ortalama 5 m W/cm2,halk için 0.1 saatten fazla maruziyetler için 1 mW/cm2.
Ayrıca C.R.C,.C 137 sayılı Radiation Emmiting Devices Regulation'a göre mikrodalga fırınların yüzeylerinden 5 cm ötede sızıntı mikrodalgaya maruziyet 5.0 mW/cm2 olmalı, x-ışınına maruziyet 10 cm2'lik yüzeylerden büyük alanlar için saatte 0.5 mR'ni geçmemelidir.

USA (ANSI / IEEE-C95.1-1991 Satndardı):
Güç yoğunluğu halk için 2450 MHz'de 1.6 mW/cm2'yi geçmemelidir.
Uluslararası IRPA (International Radiation Association) Guidelines Standardı:
Radyasyon İşçileri için 5mW/cm2, halk için 1 mW/cm2'lik maruziyet limitleri aşılmamalıdır. Bu limitler ortalama 0.1 saatlik maruziyetler için geçerlidir.
Demek Evde kullandığımız Mikrodalga Standartlara Bağlı Kalındığında ve Doğru kullanıldığında Zararlı Değil Diyebiliriz. Zararlı Diyenler olacaktır Bu durumda Arkadaşlara Öncelikle cep Telefonlarının Yaptıklarını Araştırmalarını Öneririm.

Konunun Daha Rahat Anlaşılabilmesi için Resmi İncelemenizi Tavsiye Ederim.

Mikrodalgalar (MD) dalga boyu 0.1–100 cm; frekansı 0.3–300 gigahertz) olan elektromanyetik dalgalardır. Dalgaların frekansı (saniyedeki titreşim sayısı) ile dalga boyu arasında şu ilişki vardır: Yüksek frekans kısa dalga boyu, alçak frekans uzun dalga boyu demektir. Bunu terside doğrudur. Kapakta bulunan ufak delikler ışık dalgalarının geçmesine izin verirler ve fırının içini görürüz. Çünkü ışığın dalga frekansı son derece yüksektir, dolayısıyla dalga boyu da çok küçüktür. Dalga boyunun çok küçük olması kapaktaki deliklerden geçmesine müsaade eder. Mikrodalgaların ise frekansı düşüktür ve dalga boyu daha uzundur. Bu yüksek dalga boyuyla kapaktaki ufak deliklerden geçemezler ve içeri tekrar geri yansırlar.
Mikrodalga ile pişirme geleneksel pişirme yöntemlerinden hem daha hızlıdır hem de pişirme sürecinde yalnızca besin pişer fırın ve ortam ısınmaz.
Mikrodalga, fırın içindeki magnetron adı verilen vakum tüpünden üretilir. Magnetron 60 HZ'lik elekrik enerjisini mikrodalgaya dönüştürür.

Şimdi gelelim Kalorifer Suyunun Mikrodalga ile ısıtılması Projemize Ben Bu Projeyi düşünürken Mikrodalganın iki özelliğinden yola çıkarak düşünmüştüm.
1. Metalden yansırlar,
2. Cam, kağıt, plastik ve benzeri maddelerden geçerler,
Bu iki Özelliği kullanarak Mikrodalgayı hiç Dışarıya sızdırmadan Metal Bir Bölme içerisinde ve Kalorifer ısıtma bölümünü İnsanların Normalde bulunduğu yerlerden Uzaklaştırarak Emniyetli bir şekilde Kullanabiliriz. Aşağıda Kabaca çizdiğim Resimlerde Bunu Anlatmaya Çalışacağım.



Resimde görüldüğü gibi bir düzenek Hazırlarsak, Su deposu Metal Olduğundan Mikrodalga Dışarıya sızma yapamayacaktır. Giriş ve çıkış Borularına Koymuş olduğumuz filtre Metal ve üzerinde Bulunan Delikler 0.80 çaplarında hazırlandığında Mikrodalga, Dalga Boyundan (dalga boyu 0.1–100 cm) Dolayı Buradan Geçemeyecektir.

Metal Bölmeler arasında kalan magnetron Tüpü Teflon, Polyamit veya kestamit gibi Metal olmayan fakat ısıya dayanıklı malzeme ile monte edilerek Mikrodalga Suya yönlendirilir. Bu durumda Teflon veya polyamit Malzemeden Frekans geçeceğinden Suyu ısıtmaya başlayacaktır. Magnetron Tüpü ve Frekansın Yayılacağı alan tamamıyla metal kaplı olduğundan dışarıya doğru sızma olmayacaktır. Güvenlik ve Çalıştırma Kontrollerine gelince 1 Adet PLC ve Operatör Paneli yerleştirilip Çalıştırma bu şekilde yapılacaktır. PLC ile suyun Basıncı, Sıcaklığı ve ortam sıcaklığını, Devir daim pompası Kontrol edilir. İlave güvenlik olarak Mikrodalga ile insan irtibatını kesmek açısından Cihaz Komple bir metal muhafaza içerisine yerleştirilip, Değişik noktalara Sensörler konularak Cihaza müdaheleler sırasında Frekans üretimi Kesilebilir. Güvenlik dahada artırmak istenirse Belirlenen Mesafeler içerisine sensörler yerleştirilerek, Bu alan içerisine girildiğinde Frekans kesilebilir.

Tekrar Belirtmekte Yarar var ben bunun için Bu güne kadar Herhangi bir güç Hesaplaması yapmadım. Sadece bu aklıma gelen ve nasıl yapabilirim düşüncesiydi. Eleştiri ve Önerilerinizi Bekliyorum. Teşekkürler..

Turgay ÇAKI


Bu projeye yorum yazmak için tıklayın...

Proje için yazılan yorumlar:
Son zamanlarda duyduğum en iyi fikir. Ama maliyeti ve güvenliği iyi hesaplamak gerekir.
( Türkan Kartal tarafından, 22-11-2004 tarihinde gönderildi. )
Teşekkür ederim Bakalım nasıl tepkiler ve öneriler gelecek benim ki sadece kuyuya taş atmaktı. Yıllar önce aklıma gelen bir düşünceydi Paylaşmak istedim belki deneyen olmuştur. Denemeye niyetlenen Arkadaşlara Tavsiyem Mikrodalgayı iyice Araştırmadan Sakın Denemesinler KIZARIRSINIZ.
( Turgay ÇAKI tarafından, 22-11-2004 tarihinde gönderildi. )
Mikrodalga fırınlar, normal fırınlara göre %66 daha az enerji tüketiyorlarmış. Ancak bu fark, ikisinin çalışma süreleri farkı da hesaba katılarak mı bulunmuş acaba? Herkesin anlayabileceği dilden ve pratik değeri yüksek "Daha az enerji, daha az su" başlıklı makaleyi http://www.ntvmsnbc.com/news/278463.asp?cp1=1 adresinde bulabilirsiniz.

Projeye gelince; bu sistem işlemez çünkü mikrodalga fırınların yiyecekleri ısıtabilmesi, yiyeceklerin içindeki bir maddenin (yanlış hatırlamıyorsam glikoz), dalgayı soğurması sonucu iç enerjisinin artması prensibine dayanıyor. Suda da glikoz bulunmadığı için... :)

Umarım yanlışım yoktur, varsa lütfen düzeltin?
( Serkan Çiçek tarafından, 22-11-2004 tarihinde gönderildi. )
Mikrodalga özelllikle su molekülleri üzerine etki eder, onların kinetik enerjilerini artırır. Yani içinde su olan maddeler mikrodalgadan daha çok etkilenir. Benim elektrikli su ıstıcım var, aynı miktarda suyu mikrodalga fırında daha çabuk kaynatıyorum (gazlı oacaklardan da kesinlikle daha cabuk). Mikrodalgada beni tek düşündüren konu güvenlik, çünkü insan sağlığına zararlı olduğu söyleniyor (gene su olduğu için, insan vücudunun %70'inin su olduğu söylenir)
( Türkan Kartal tarafından, 23-11-2004 tarihinde gönderildi. )
Arkadaşlar kuyuya bir taş atayım dedim Bu mikrodalga ile ısınma projem tekrar hoşuma gitmeye başladı Sizlerinde kafasını karıştırmaktansa bu projemi Açıklayıcı Çizim ve yazılarımı hazırlıyorum En kısa sürede göndericem (tabi Yayınlanırsa)Birde ben tam projemi anlattıktan sonra Tartışalım o zaman bakarız nasıl tepkiler geliyor diye. Hem Bu konuda uzman olan TÜBİTAK Hayır yanlış düşünüyorsunuz olur veya olmaz diye görüş bildirebilir.
( Turgay ÇAKI tarafından, 23-11-2004 tarihinde gönderildi. )
Evet yanlış hatırlıyormuşum... Zaten yemeğin pişmesinin asıl sebebi su molekülleriymiş :)http://www.soylenasil.com/bilim/mikrofirin1.htm

Kolay gelsin.
( Serkan Çiçek tarafından, 26-11-2004 tarihinde gönderildi. )
Mikrodalga ışınlar ile yemek pişirme,ısıtma fikri ilk kez Dr.Percy Spencer tarafından bulunmuştur.Mikrodalga ışınlar elektromanyetik spektrumun Radyo dalgaları ile Kızıl ötesi ışınlar arasında kalan bölümü oluştururlar.Mikrodalga ışınların frekans’ı 1GHz ile 1000GHz arasındadır.(1GHz=1.000.000.000Hz)
Bu frekanstaki radyo dalgalarının ilginç bir özelliği var.Yağ,şeker ve özelliklede su tarafından emiliyorlar.Emildikten sonrada maddelerin moleküllerini atomik devinime uğratarak mikrodalga enerjiyi ısıya dönüştürüyor.
Bir örnek olarak size mikrodalga fırınların çalışma mantığını anlatacağım…
Mikrodalga fırınlarda genellikle 2,5-3 GHz’lık frekanslar kullanılır.Bu frekansta çalışan bir fırının içerisine konan yiyecek maddesinin molekülleri saniyede 2,5-3 milyar kez titreşir.Bu titreşim sayesinde de maddenin molekülleri ısınır dolayısıyla maddenin kendisi ısınarak pişer.Mikrodalga fırınların derecesi uygulanan dalganın frekansına ve gücüne bağlı.Eğer uygulanın dalganın frekansı artarsa atomik devinimde artacağı için yemek daha hızlı ve daha yüksek ısıda pişer.Bu bakımdan mikrodalga fırınların pişirme kapasitesi frekans’a ve güce bağlı olarak ayarlanır.Birde mikrodalga fırınlar konulan kabı ısıtmazlar,sadece içerisine konan yiyecek maddesini ısıtırlar.Bunun nedeni mikrodalga ışınların cam,plastik vb. maddeler tarafından emilmiyor olmaları.

Mikrodalga ışınlar iyonlaşma özelliği olmayan ışınlar olduğu için İnsan sağlığına pek zararı yoktur.Ancak insan vücudunun %60’ı sıvı olduğu için,insan vücudunun herhangi bölgesi mikrodalga enerjiyle birkaç santim uzaklıktan temasta bulunursa,bulunduğu bölgenin moleküllerini atomik devinime uğratacağından kesinlikle çok zararlıdır.Çünkü mikrodalga ışınlar özellikle su üzerinde çok etkilidirler.Ayrıca mikrodalga fırınlar çalışırken yüzün fırına doğru yaklaştırılmasının da zararlı olduğu söyleniyor.

Şimdi gelelim sizin düşüncenize,yani mikrodalga enerjiye kullanarak kalorifer suyunu ısıtmak.Buna benzer bir yöntemi bende düşünmüştüm.Evet olabilir ancak aşılması gereken birkaç sorun var.Evet dediğiniz gibi Mikrodalga ışınlar metalden geçemezler.Yani metaller mikrodalga ışınları yansıtırlar.Ancak bu metaller özel üretimdir.Yoksa normal bir metalden mikrodalga enerjinin küçük bir kısmı geçebilir.Daha sonra suyu ısıtmak için;yüksek frekansta ve uygun güçte ayarlanabilir bir Osilatör devresi yapmak gerekecektir.Yapılacak olan toplam ekipmanın maliyeti ise diğer kalorifer sistemlerine oranla biraz daha pahalıya gelebilir.

Mikrodalga fırınlar normal fırınlara yani rezistansla ısıtma yapan fırınlara oranla 4’te 3 daha az güç harcarlar.Örneğin elektrikli bir fırın 1000-1500 Watt’lık elektrik enerjisi harcarken,mikrodalga fırınlar yalnızca 300-500 Watt’lık bir enerjiyle çalışırlar.Yani çok daha verimlidir.Ancak fiyatları diğerlerine oranla biraz pahalıdır.Mikrodalga fırınlarda suyu ısıtmak diğer ısıtma araçlarına göre çok daha hızlıdır.Ayrıca kalp rahatsızlığı bulunan kişilerin mikrodalga fırınlara yaklaşmamaları gerektiği de söylenenler arasında.

Size bu platformda söyleyebileceklerim bu kadar.Kısacası araştırılması gereken uzun bir konu…

İyi Çalışmalar
selimkaralar@mynet.com



( SELİM KARALAR tarafından, 26-11-2004 tarihinde gönderildi. )
Araştırmadan Başarıya ulaşmak imkansız Tabiiki araştırmak gerek kolay hiç bir şey yok
( Turgay ÇAKI tarafından, 06-12-2004 tarihinde gönderildi. )
bulundugumuz ofiste bahsettiginiz proje esasina gore calisan italyan mali dekoratif duvar montaji yagli radyatorler kullaniyorum, 4 yildir bi tanesi bile arizalanmadi, fiyati normal radyatorlere gore iki katindan fazla, ama ekonomik, bu arada gazlastirma ve odun gazini turkiye de kullanan var mi? merak ettikleriniz`e en az 10 mail attim , hala yanit alamadim, belki bu vesileyle biri cevap verir, tesekkurler

( mustafa/ bulgaristan tarafından, 22-02-2005 tarihinde gönderildi. )
proje mantıklı, ama dilediğiniz gibi çalışmayacağı kesin. en basit mantıkla saniyede milyarlarca titreşime uğrayan molekülden ne hayır gelir. problem şu ; tamam filtreniz var ve ışımayı hapsettiniz. peki su molekülü ???
bi süre sonra suya ne olacağı kesin değil. nükleer reaktörleri incelediniz mi ??? kurşun tüpler arasında soğutma amacıyla kullanılan su atık hale gelip radyasyondan daha zararlı hale gelebileceğini ??? su ışımaya (iyonlaşmasada) mağruz kalıcak ve bu süreç aylarca, yıllarca devam edicek. su (h2o) saflığını koruyabilecek mi ???
( mustafa macit özcan tarafından, 29-03-2005 tarihinde gönderildi. )
iyi hoş..ama kardeşim bu mikro dalga ile evi ısıtırken insanlar ne yapıcak???evde aynı anda biri olursa insan namına pek bişey kalmaz kaynar yani..
neyse sana kolay gelsin
( kukextreme tarafından, 01-04-2005 tarihinde gönderildi. )
Yazınızı internette gördüğüm için çok sevindim. Ortalama sekiz aydır bukonu üzerine araştırma yapmaktayım. Mikrodalga ile isitma sistemi hem ekonomiktir,kontrollü kuruldugunda ise ekolojik. Kaynak olarak sadece elektriğe ihtiyaç duymaktadır.Bu sistemi kullanan ısıtıcılar tasarlamaktayım tahmin ediyorumki büyük boyutlu kazanlarada bu sistem bayağı ekonomik olacaktır.

aykan@hilteks.org
( AYKAN ONEY tarafından, 21-12-2004 tarihinde gönderildi. )
slm..düşünmüş oldugun şeyi hiç okumadım.uzunluğunu görmem benim için yeterli oldu.biraz kafayı yormuş gibi görünüyor olsan da kısa ve öz olsa daha iyi olurdu sanki..yani daha iyi birsey bulabilirdin..kolay gelsin..emege her zaman saygım var..bu yüzden biz türk gençlerinin biraz daha mantıklı düşünüp,güzel seyler çıkarabieleceginden eminim..iyi günler..
( fatih cenk karayel tarafından, 23-12-2004 tarihinde gönderildi. )
bu konu hakkında fazla bilgim yok ama siz çok araştırmışsınız bence geleceğin enerjisi güneş enerjisi ısıtma ve daha bir çok konuda güneş enerjisi tercih edilmeli 2.alternatif ise linyit yatağı olan ülkemizin bunu değerlendirebilmesi
( Anıl Yüksel tarafından, 04-02-2005 tarihinde gönderildi. )
Ben RİZE'de çay fabrikas işletiyorum ve çayın kurutulmasında mikrodalga kullanılabilirmi diye araştırma yaparken sizin yazınıza rastladım bu konuda görüşlerinizi alabilirmiyim size çalışmalarınızda başarılar dilerim kadi-temuçin@hotmail.com
( Kadir TEMUÇİN tarafından, 29-12-2004 tarihinde gönderildi. )
radyatör içinde bi süre sonra biriken havayi almak için ne yapacagiz. normal sartlarda zararli olmayan bu hava, mikrodalga ile uzun süreler maruz kalan su ve bu suyun havasi insan sagligina zararli olmayacakmidir?
( togay akin tarafından, 07-04-2005 tarihinde gönderildi. )
Selim KARALAR'a CEVAP
Mikrodalga ışınlar metalden geçemezler.Yani metaller mikrodalga ışınları yansıtırlar.Ancak bu metaller özel üretimdir.Yoksa normal bir metalden mikrodalga enerjinin küçük bir kısmı geçebilir.Daha sonra suyu ısıtmak için;yüksek frekansta ve uygun güçte ayarlanabilir bir Osilatör devresi yapmak gerekecektir.

DEMİŞSİNİZ
Mikrodalga fırın üreticileri ile yaptığım görüşmede kullanılan metal malzemenin normal bildiğimiz sac olduğunu farklı bir özelliğe gerek olmadığını belirttiler. Sadece mikrodalga fırınlarda dalga kılavuzu diye adlandırılan bölümde ısınma olmasını (Havada bulunan su buharı nedeniyle)engellemek için bu bölümü bir izolosyon malzemesi ile izole ettiklerini söylediler ayrıca osilatöre gerek yok. frekans voltaja orantılı dilerseniz devre şemalarını gönderebilirim. ilginizden ve desteğinizden dolayı teşekkür ederim.
Turgay ÇAKI
turgaycaki@mynet.com
( Turgay ÇAKI tarafından, 31-12-2004 tarihinde gönderildi. )
Kadir TEMUÇİN'e CEVAP
Kadir bey çay üretimi sırasında gerekli olan kurutma sistemleri mikrodalga ile çok süratli ve daha az bir enerji ile yapmanız mümkün Tek sorun güvenlik nedeni ile Yapılacak sistemin ilk yatırım maliyetinin yüksek olmasıdır. Fakat bu sistem çok kısa sürelerde kendini amorti edecektir. Türkiyede gaziantep bölgesinde biber kurutma amaçlı kullanılmaktadır. Mikrodalga ile gıda kurutma sistemlerinde kurutulan gıda malzemelerinde AFLATOKSİN oluşumu kesinlikle engellenmektedir. AFLATOKSİN çay içinde geçerli olduğundan mikrodalga kurutma sistemleri tüm sorunlarınızı çözecektir.
ÇOK ÖNEMLİ RİCA
LÜTFEN BU UYGULAMALARI BU KONUDA UZMAN OLMAYAN KİŞİLERE YAPTIRMAYA KALKMAYINIZ.

( Turgay ÇAKI tarafından, 31-12-2004 tarihinde gönderildi. )
ya mikrodalga ile proje ve kullanıldıgı ortamları belirttiginiz için teşekkür ederim öncelikle ama mikrodalganın diger ısıtmada kullanılan kömür ve fuoil den farkları varsa avantajları varsa dezavantajları hakkında bilgi vermemissiniz mikrodalga fazla ısı yaydıgı için ısı seviyesin de artış olmaz mı yani maliyeti bilmiyorum ama enerji daha fazla olacak diye düşünüyorum bu konuda da yardımlarınızı bekliyoruyum
( muhammed aydogar tarafından, 14-04-2005 tarihinde gönderildi. )
projen gerçekten çok güzel.ama şu anda böyle birşey yapmak çok maliyetli olur.belki ileride böyle birşey kullanılabilir.bence patenti alınabilecek kadar harika bir düşünce
( emre kaplan tarafından, 26-04-2005 tarihinde gönderildi. )
Mikrodalga hakkındaki yorumlarınızı dikkatle okudum. Mikrodalga ile kırmızı biber üreten ülkemizdeki tek fabrikanın sahibi olarak ve mikrodalga ile çay dışında birçok gıda ürününü kurttuğumuz için görüşlerinize yürekten katılıyorum. Sadece bu fabrika G.Antep'de değil K.Maraş'ta olup TÜBİTAK, ODTÜ, KOSGEB desteğinde kurulmuş ve 1997 TÜBİTAK Başarı ve 1998 ASO Ürün Geliştirme Ödüllerine layık bulunan, Kanal D - Arena programlarında tek örnek tesis olarak gösterilen piyasada MÜSAN ve CAPSY markaları altında ürünleri satılmakta olan MÜSAN GIDA'dır. Diğer tesisler 1970'lerin yükse sıcaklıkta fırın kurutma teknolojisi ile çalışmaktadır. Bilgilerinize
( Yavuz BİÇKES tarafından, 15-06-2005 tarihinde gönderildi. )
Sayın Turhan ÇAKI sizi kesinlikle destekliyorum. bende kars'ta yaşayan biri olarak bu türden bir proje geliştirmiştim ama parasal olarak destekten yoksun olduğum için olduğum yerde kelmıştım, umarım siz muaffak olursunuz. bu arada konuya uzak arkadaşlar için yazıyorum mikro dalganın temas ettiği su yada hava molekülleri herhangi bir zarar vermez. mikrodalga ışınımı radyasyon gibi algılamayın lütfen. son olarak projenizin çalışır halindende haberdar olmak dileğiyle çelışmalarınızda başarılar sayın Çakı.
( Faruk KORKMAZ farukkork@hotmai tarafından, 27-06-2005 tarihinde gönderildi. )
oldukça akıllıca yapılmış bir proje ancak bir sorun var o da şu:mikrodalga ışınlar metalden yansırlar doğrudur ancak bu metal özel tasarım bir metal bildiğim kadarıyla.ve mikrodalga fırınlardada bu metaller kullanılıyor ve bu metaller ısıyı aynı zamanda içeride muhafaza etmeye yarıyor.yani bu metal kullanıldığında sistem hiçbir işe yaramaz.iki aşamalı bir proje düşünsek bile sudan kolayca yayılabilen dalgalar dışarı kolayca sızabilir ve çok tehlikeli olabilir.neyse umarım başarılı olursunuz ancak dikkatli olmakta fayda var.
( hüseyin polat tarafından, 07-07-2005 tarihinde gönderildi. )
Turgay Bey Merhaba
Hediyeler dergide yayinlanan proje sahiplerine veriliyor. Yeni projelerinizi bekliyorum.
( Hacer Erar tarafından, 20-07-2005 tarihinde gönderildi. )
Bu Proje konusunda patent alma sürecine girdiğimden fazla yorum yapamıyorum ama kısa süre içerisinde daha detaylı açıklamalar yapabilecek duruma gelindi bir adet model yapıldı ve bunun test aşamalarındayız hayatta hiçbir şey kağıt üzerinde planlandığı gibi gitmediğinden biraz değişiklikler yapmak gerekiyor tüm bunlar tamamlandığında tam olarak gerekli açıklamaları burada tam metin ve çizimlerle burada yapacağım.

BENDE BEKLERDİM Kİ SAYIN EDİTÖRÜMÜZ HEDİYEMİ VERİR DİYE AMA BU PROJE HEDİYE BİLE ALMAYA YARAMADI. :))

( Turgay ÇAKI tarafından, 13-07-2005 tarihinde gönderildi. )
Sayın Hüseyin POLAT'a cevap
Hüseyin Bey Mikrosalga Fırınlarda kullanılan metaller özel değildir. Özel olmuş olsa bu gün piyasada 100 YTL'ye mikrodalga fırın almanıza imkan olmazdı. Mikrodalga 2450 MHz dalga boyundan dolayı 1mm deliklerden geçemez su giriş ve çıkışında böyle bir filtre kullanıyoruz bu nedenle su depo içerisine hapsediliyor Mikrodalga güç yoğunluğu mesafe ile ters orantılıdır maksimum 1m sonra hiç bir değer ölçemeyeceksiniz zaten Saygılarımla.
turgaycaki@yahoo.com
( Turgay ÇAKI tarafından, 05-08-2005 tarihinde gönderildi. )
herkese selam. ben ege universitesi elektrik elektronik muhendisligi son sinif ogrencisiyim... bu fikri burda gorunce hemen birseyler yazayim dedim... cunku bitirme tezimde yapmak istedigim seyin aynisini karsimda gordum.. su an bir sirkette mikrodalgayla gida kurutmasi uzerine calisiyorum...
olay sizin cizdiginizden daha karmasik degil gercekten... ama onemli 2 adet sey var.. mikrodalganin kisiye zarari ve sistemin kontrol devresi...
kisiye zarari magnetronun bulundugu kismi buyuk bi metal kazanla cevreden yalitilmasiyle bu durum ortadan kaldirilabilir...

2. kisim ise kontrol ve hesaplama kismi.. bu konuda belli bi zaman icinde aislacak bi durum.. benim sizden istegim bana bu konuda yardimci olmaniz.. elinizdeki dokumanlardan faydalanmak istiyorumm.. tesekkurler..
( ibrahim ugur tarafından, 26-08-2005 tarihinde gönderildi. )
CATGIRL'e Cevap
Hayatı güzelleştirmek ve kolaylaştırmak varken neden Hemen elimizdekileri ŞAVAŞMAK İÇİN SİLAH yapmaya kafa yorarız anlayamadım. Merak etmeyin mikrodalgalar savunma sanayinde kullanılıyor. Araştırırsanız bulursunuz.

turgaycaki@yahoo.com
( Turgay ÇAKI tarafından, 30-08-2005 tarihinde gönderildi. )
bu proje fena degil ama mikro dalgaların bu biçimde kullanılması fazla maliyetli olmazmı
bendece mikrodalgayla silah yapmak çok kolay ve daha etkili olacagını düşünüyorum.
istenirse mikrodalgalarla hava durumunun bile degiştirilecegine eminim çünkü ben bunun üzerinde çalışıyorum. ama şu kafamı karıştırıyor mikrodalgalar 1m de etgisini yitirdigini söylüyosunuz. ama ben mikrodalgaların etki alanının uzayabilecegine inanıyorum ama magnetronun hangi metal oldugunu ve nasıl harekete geçirildigini merak ediyorum.
( catgirl tarafından, 29-08-2005 tarihinde gönderildi. )
İBRAHİM UĞUR'A cevap
Siz elinizde neler var bu konuda bana bilgi verirseniz bende size bu konuda yardımcı olabilmek için elimden geleni yaparım saygılar.

Turgay ÇAKI
turgaycaki@yahoo.com
( Turgay ÇAKI tarafından, 30-08-2005 tarihinde gönderildi. )
Hocam son zamanlarda duyduğum en güzel fikir yalnız bunun maliyeti biraz fazla olmaz mı?Ama yine de tebrikler.
( izmirli günay tarafından, 09-09-2005 tarihinde gönderildi. )
Asagiya Merak Ettikleriniz kosesinde verilen bir cevabı kopyaladım.Bu konuyla ilgili sorulan diğer soru ve cevaplara da bakmanızı öneriyorum
http://www.biltek.tubitak.gov.tr/merak_ettikleriniz/index.php?kategori_id=5&soru_id=647

Mikro dalga firin kullanmak tavsiye edilmeyen birsey midir? Yemekleri nasil pisirir, mantigi nedir? Besin degeri kaybina neden olur mu?(Devrim Yasar)


Mikrodalga fırınların, insan sağlığına zararlı olduklarına ilişkin yapılmış bir gözlem yok. Gıdaların ısıtılması amacıyla üretilmiş bu fırınlarda mikrodalgaların gıda içinde kalmaları söz konusu değil. Gelişen teknoloji sayesinde, fırının dışına olabilecek olası mikradalgalar sızıntıları engellenmekte. Hatta enerji tasarrufu sağladığı da dikkate alınırsa, ekonomik bir mutfak aracı olarak tavsiye edenler çoğunlukta.

Mikrodalga fırın, içine konan gıdadaki su moleküllerini harekete geçiriyor. Hareketlenen su molekülleri kinetik enerji yaratıyor; bu enerji ısıya dönüşerek gıdaların ısınmasını sağlıyor. Pişirme amaçlı mutfak tipi mikrodalga fırınlar henüz üretilmedi, ancak endüstriyel denemeleri sürüyor. Mikrodalga fırınlar şimdilik, pişmiş gıdaları ısıtma amaçlı kullanılıyor. Pişmiş bir yemeğin besin değeri kaybı normal mutfak fırınlarıyla yapılan ısıtma işleminden, ısıtma süresinin azlığı nedeniyle daha düşük.

( Hacer Erar tarafından, 21-09-2005 tarihinde gönderildi. )
merhaba.ben emekli bir ev hanımımıyım.yeni mikrodalga fırını aldım ancak çok endişeliyim.piyasada satılan 100 milyon kumtel marka.yazınızı ve yorumları okudum.metalden geçmediğini söyleniliyor.bazı fırınlar çelik kaplı onlar daha mı güvenlikli.peki yiyecekler direk olarak ışınlara maruz kalmıyormu.kusura bakmayın projenizle ilgili değil ama bana cevap vereceğinizi umuyorum. şimdiden teşekkürler ve çalışmalarınzda başarılar dilerim.isilberat@mynet.com
( ışıl beydağ tarafından, 20-09-2005 tarihinde gönderildi. )
çok güzel bir fikir.Tebrikler.
Ama her zaman bir negatif fikirle karşılaşırsınız.Aldırmayın,o fikir sahipleri tekerleğin bulunuşuna da itiraz eden atalarımızdı.
Projeyi hayata geçirebilecekseniz size bir fikir daha. Tabii bu fikre de olumsuz bakanlar olmuştu . Kalörifer tesisatlarında su yerine yağ kullanılması . Böyle çalışan elektrikli radyatörler var . Her iki fikri uygulayıp başarı elde ederseniz bana da bir kilo baklava göndermeyi unutmayın. başarılar
Uğurtan ERUL uerul@yahoo.com
( uğurtan ERUL tarafından, 05-10-2005 tarihinde gönderildi. )
YORUM YAPACAK KADAR BİRBİLGİM YOK AMA MİCRODALGA FIRIN ALMAYI DÜŞÜNÜYORDUM ZARARI VARMI ÖĞRENMEK İSTEMİŞTİM SAYENİZDE ÇABUCAK ÖĞRENDİM TEŞEKKÜRLER...
( Şükran Emine Tavman tarafından, 29-10-2005 tarihinde gönderildi. )
arkadaşım bunun için eve termik santral kurman gerekiyor
( recep tarafından, 24-11-2005 tarihinde gönderildi. )
çok güzel bencede maliyatını hesaplamak gerekir teşekkür ederiz
( eda gül tarafından, 09-12-2005 tarihinde gönderildi. )
projen gerçektende harika.Ama maliyet hesapları yapmalısın.Başarılar dilerim
( barış tanyıldız tarafından, 23-12-2005 tarihinde gönderildi. )
merhaba ben nevşehirde yaşayan ve müstakil bir evde oturan 5 aylık evli biriyim evimde kat kaloriferi kullanıyorum fakat fazla bir randıman alamıyorum daha önceden düşündüğüm 380 voltluk kazan almak istedim fakat elektrik tesisatı değişeceğinden uğraşmadım ve şimdi çok zahmetli bir hale geldi durmadan kömür atıyorum ve artık daha pratik bir çözüm istiyorum herhalde bu kış 4 veya 5 ton kömür yakacağım lütfen bir çözüm istiyorum sizin düşündüğünüz çok süper ben kömüre 2 milyar civarında para vereceğime daha pratik bir çözümünüz var mı teşekkür ederim...
( murat hezenci tarafından, 31-12-2005 tarihinde gönderildi. )
merhaba bende bu proje üstende 3 yıldan fazla çalışıyorum ama etrafımdaki kimse benimle aynı kafadan değildi.benimle aynı fikirde olan kişiler olması güzel inşallah bu işi çözeceğim.başka projelerimde var istersen senin paylaşa bilirim hemde fikir alış-verişi yapmış oluruz.örneğin kömürlü kat kaloriferi çıkmadan ben çizimimi yapmış nasıl tasarlarım diye düşünüyordum.bu arada evinde o zamanlar mazotlu kalorifer kazanı kullanan enişteme çizimlerimi gösterdim oda olmaz öyle birşey dedi fazla geçmeden bir kalorifer kazanı satan arkadaşında ozamanın değeri ile 1,650,000,000 tl kazan aldı kazan geldiğinde bir gördüki benim çizimimim aynısı hatta bazı eksiklikler bile vardı benim yaptığım tadilatlarla daha kullanışlı hale geldi.görüşmek üzere allahaısmarladık
( murat çineli tarafından, 19-01-2006 tarihinde gönderildi. )
hala bu konu ile ilgileniyorsanız görüşe bilirmiyiz. yavuzduygun@mynet.com
( yavuzduygun tarafından, 20-01-2006 tarihinde gönderildi. )
Turgay Bey projenizin şu anki durumu nedir bilemiyorum ancak fikir süper.Bende ev için ısıtma sisteminde mazotlu-kömürlü kazan yerine yağın rezistans yardımı ısıtılması ve sirkülasyonu tasarlamıştım.Ancak sizin projeniz bence çok daha düşük maliyetli tabii uzun vadede.Ancak kısa sürede kendisini amorti edeck gibi.Umarım patentini alıp uygulamaya geçirebilirsiniz.Size başarlar diliyorum.Ayrıca yeni fikirlere yargısız infaz yaparak bir kenara atan zihniyetleride pek önemsemeyin lütfen.
( Murat Aktaş-İzmir tarafından, 21-01-2006 tarihinde gönderildi. )
mikrodalganın zararlarından canlıları korumak için sistemi kondenseli düşünebilirsin böylece zararlı ışınımlar sadece sistemin içinde kalacaktır ayrıca kva ve kalori cinsinden güç hesaplaması yapmanda fayda var başarılar

( erbatur tarafından, 29-01-2006 tarihinde gönderildi. )

mikro dalgalarla yemek pisirmek diger firinlara gore cok daha verimli iken isitma icin yeterince verimli degildir.bunun sebebi diger firinlarda harcadiginiz enerjinin sadece kucuk bir bolumu yemegin pismesinde geri kalani ise firinin veya ortamin isinmasinda harcanmaktadir. evi isitabilecek bir magnetronun ise en az 5 kW kadar bir gucte olmasi gerekir ki ise yarayabilsin. bu gucteki bir magnetronun fiyati dikkate alindiginda ayni isi gorebilecek hatta verim acisindan cok daha iyi olan basit bir elektrik rezistansini kullanmak daha elverislidir. sanirim 1000 saatlik calisma omru olan magnetronun bina isitmasinda kullanilmasi bana gore ekonomik ve anlamli olmayacaktir.

( ercan meydan tarafından, 01-02-2006 tarihinde gönderildi. )
Çok güzel bir düşünce ancak teflon malzemeyi magnetron tüpünün önünde niçin kullanıyorsun.Frekansın geçişini engellemiyormu?
( serdar tarafından, 02-02-2006 tarihinde gönderildi. )
GELEN SORULARA GENEL CEVAP
işlerimin yoğunluğu nedeni ile uzun zamandır gelen yorumları ve soruları okumama rağmen cevap yazamadım. Tek tek cevaplamaktansa genel bilgi amaçlı yazı yazmayı uygun buldum

MİKRODALGA İLE ISITMA

2450 mhz mikrodalga ile suyun ısıtılması sırasında verilen enerjinin büyük bir kısmı kullanılabilecektir. Normal mikrodalga fırınlarda pişirilan yada ısıtılan gıdalar verilen tüm enerjiyi absorb edemediklerinden dolayı bir miktar mikrodalga geriye dönmekte ve magnetronun ömrünü kısaltmaktadır. Mikrodalga Su molekülleri üzerinde etkili olduğundan verilen mikrodalga yüksek oranda kinetik enerjiye dönüşecektir (suyu ısıtmanın birinci yolu (ikinci yolu daha ileride anlatacağım))bu nedenle frekanslar magnetrona dönmeden çok büyük bir bölümü emilmiş olacaktır. Mikrodalga ile ısıtma sırasında fırının içinin ısınması verilen enerjinin fırın içerisini ısıtmak için kullanılmasından değil ısıtılan malzemenin içerisinde bulunan su oranına bağlı olarak süratli ısınma sırasında bu malzemelerden ortama yayılan ısıdır.Ürün üzerinde oluşan ısı, temas ettiği noktalara ve ortama ısı yaymaktadır (ısı transferi) olması gerekende budur.

Mikrodalga fırınlarda kullanılan magnetronların gücünün az olduğu ve suyu ısıtma işleminin bununla yapılamayacağı söylenmiş. Benim hiç o şekilde bir iddam olmadı ben aklımdaki teoriyi belirtmek için mikrodalga fırınları örnek verdim tabiki ısıtma ihtiyacınızı karşılayacak magnetron grupları oluşturmanız gerekecek. Tek magnetronla bu işi yapmak pek akıl karı olmaz tek magnetrol olması durumunda herhangi bir arıza sırasında tüm sistemin durmasına neden olacaktır. Bu nedenlerle istediğiniz gücü elde etmek için magnetron grupları oluşturmaktır.

Magnetronların ömürlerine gelince ortalama olarak mikrodalga fırınlarda ön görülen ömür 2000 saat kadar civarındadır. Biz bunu daha dikkatli kullanırsak ki suya verdiğimizden magnetrona dönen frekans çok düşük olduğundan daha uzun kullanma ihtimali bile bulunmaktadır.

Maliyetlere gelince bu işin yapılması durumunda ki biz bunu seri olarak yapacağımızı düşünürsek 1 kw magnetronlar Kaliteli markalar olmak koşulu ile yüklü alımlarda tanesi 5-7 USD arasına kadar düşebilmekte. Isıtma sisteminde arızalanması ve bozulma riski en yüksek malzememizde magnetrondur. Bu kadar ucuz bir malzeme temin edebiliyorsam varsın 1000 (24 saat çalışsa hiç durmadan 42 gün eder)saatte bozulsun.

SUYUN MİKRODALGA İLE ISITILMASI

çok detaya girmeden kısaca özetlemek gerekirse 2450 mhz frekans suya verildiğinde saniyede 2450 kez su molekülleri Frekansın tepe noktasında + kutuplara yönlenecek ve kendi konumuna dönecek frekansın alt noktasında ise - kutuplara yönlenecek. bu sayede saniyede 4.900.000 defa titreşim (kinetik enerji) elde edilecektir. bu suyun birinci ısıtma şeklidir. Bu ısıtma şeklinde mikrodalganın yarattığı manyetik alanı kullanarak kinetik enerji elde ettik ve suyu ısıttık. ikinci ısıtma yöntemimiz mikrodalganın elektriksel alanını kullanarak ısıtmak olacak bu nasıl gerçekleşir.Suyun içerisinde bulunan kireç değişik mineraller suyun içerisinde direnç oluşmasına neden olacaktır elektrik iletimi sırasında oluşan direnç ise ısının ortaya çıkmasına neden olur. işte ikinci ısıtma yöntemi budur su içerisinde bulunan tuz suyun iletkenliğini artıracak ve daha süratli bir ısıtma sağlayacaktır. Tıpkı pazarlarda satılan ucuz su ısıtıcıları gibi kaliteli bir suyu ısıtmaya kalktıgınızda bu aletlerle çok geç ısındığını ama musluktan akan suyu daha çabuk ısıtması gibi.

Verimliliğe gelince benim yaptığım ölçümlerde 30 derecelik 1 litre suya (bu hesap suyun litresi artıkça orantılı olarak artmaktadır)700 watt magnetronla mikrodalga verdiğinizde (600-650 Watt arasındadır aslında)1 dakikada 10 derecelik ısı artışı elde etmem mümkün.Hesabı birde rakamlara dökersek
1 lt suyun 1 dk 10 derece ısıtılması için
1 lt*4.186 joule*10 derece ısı farkı/60 =697,666 watt saat eder yani dakikada 11,627 watt vermemiz gerekli
benim ölçümlerimde 700 watt magnetron kullanarak
1lt suyu 1 dakikada 10 derece ısıttığıma göre

700 watt/3600*60 saniye = 11,666 watt dakikada enerji harcamışım yani 699,960 watt saat eder.
hesap diyordu ki senin dakikada 11,627 watt enerji vermen gerekiyor ben ne vermişim 11,666 watt ideale ne kadar yakın değil mi? isterseniz deneyin. :)

hesaba birde söyle bakarsak 700 wattlık enerji vermişim peki ne verim almışım 11,666watt dakika *60 saniye =699,960 watt saat eder şimdi ne oldu vermiş olduğum mikrodalganın nerede ise hepsini su yuttu yani kullanamadığım enerji nerede ise hiç yok nerede ise %100 verim elde ettim yani magnetrona geri dönen enerji yok

Bir arkadaşımız demiş ki Suyu ısıtmak için rezistanslı yöntem daha mantıklı bakın şimdi rezistansta ısıyı kaç defa transfer etmeye çalışıyoruz ben anlatıcam merak eden arkadaşlar internetten arayarak rezistansların iç yapısının resimlerini bulabilirler. öncelikle rezistan telimiz var elekriği verdik teli ısıtmaya başladık (1. transfer) ve ilk enerji kaybımız burada başladı sonra tel ısındıkça kendisini çevreleyen seramik kumunu ısıtmaya başladı (2. transfer) kum ısındıkça dış kılıfı ısıtmaya başladı bu kılıf demirden tutunda bakır dahil bir sürü malzeme olabilir (3. Transfer) dış zırh ısındıkça içerisinde bulunduğu suyu ısıtacak (4. Transfer) bu kadar ısı transferinin yapıldığı yerde %100'e yakın verim alırsanız haklısınız rezistans suyu ısıtmak için daha mantıklı. Mikrodalgada en fazla 2 transfer yapıyoruz rezistansta ise 4 transfer. Ben mikrodalganın verim hesaplarını sizin önünüze çok azda olsa döktüğüme inanıyorum. Bu proje ısınmaya bir alternatif sunmak için di doğalgaza rakip olsun diye değildi ülkemin her yerinde doğalgaz yok. hem doğru kullanımla TEDAŞ ın sunduğu ucuz elektrik saat tarifelerini kullanarak ısınma maliyetini daha aşağı çekmekte mümkün. Tekrar belirtmekte yarar var bu proje yapılmış bitirilmiş bir çalışma değildir sadece bazı ölçümler ve testler yapılarak masa başında üretilen bir düşüncedir.

Sadece işi Bu olmaz demekten başka hiç birşey yapmayıp eleştiren arkadaşlara yukarıdaki hesapları incelemelerini rica eder saygılarımı sunarım.

Turgay ÇAKI
turgaycaki@yahoo.com
( Turgay ÇAKI tarafından, 17-02-2006 tarihinde gönderildi. )
Sayın Ercan Bey,
Eleştirilere alındığım yok tabiki beklerim eleştirileri ama yapıcı eleştirileri olmaz veya mantıksız geliyorsa benim düşüncelerim bunların nedeninin açıklanmasını beklerim Sadece bu olmaz denmesini değil buda benim en doğal hakkım sanırım. Buradaki amaç bilginin paylaşımıysa tabiki eleştiriler olmalı verdiğiniz adresleri incelerim saygılarımla.

Turgay ÇAKI
turgaycaki@yahoo.com
( Turgay ÇAKI tarafından, 18-02-2006 tarihinde gönderildi. )
Arkadasim Turgay,

eger yapilan elestirilerden dolayi alinganlik gosterecekseniz elestiri yapmayiz olur biter. buna istinaden verdiginiz yaniti ise yeterli gormuyorum, ikna olabilecegimi de sanmiyorum. soylediginiz gibi sadece elestiri degil yeni fikirler uretmeyede calisiyorum. bunlardan bir kacini tekno tezgah'ta devamini ise physicscity.com adresinde bulabilirsiniz.
elestirilerinizi bekliyorum.
selamlar


( ercan meydan tarafından, 17-02-2006 tarihinde gönderildi. )
Selam.Önce sizi tebrik ediyor ve başarılarınızın devamını diliyorum.Projeniz benimde çok ilgimi çekti.Şu anda hangi aşamada olduğunu bilmiyorum,ancak sonuca ulaşabilmeniz için her konuda yanınızda olduğumu bilmenizi istiyorum.
( Muhsin YILDIRIM tarafından, 18-02-2006 tarihinde gönderildi. )
yaptığınız deneyde sayaçtan çekilen enerji miktarını gözleyebildinizmi? yada saatte 700 watt
enerji mi tükettiniz. başarılarınızın devamını dilerim
e.mail adresim :e_suzen@mynet.com
( emin suzen tarafından, 20-02-2006 tarihinde gönderildi. )
Arkadasim Turgay,
oncelikle calismalarinizin devami dilegiyle; mikro dalga isitma yonteminin verimliligi konusunda Istanbul Teknik Universitesi'nin yapmis oldugu bir calismayi internetten bulup size gonderiyorum. Umarim arastirmalariniza yardimci olur.

Selamlar,

ISTANBUL TEKNIK UNIVERSITESI
KIMYA METALURJI FAKULTESI
GIDA MUHENDISLIGI BOLUMU
MATERYAL VE METOD
Metot
Mikrodalga fırınların verimliliğinin belirlenmesi
-500 ml distile su 1 litre plastik bir behere transfer edilir.
-Suyun sıcaklığı ölçülüp, kaydedilir.
-Beher mikrodalga fırına konulur ve labaratuvar asistanı yardımıyla fırın çalıştırılır.
-İki dakikalık ısıtma sonunda beher fırından çıkarılır ve zaman kaybetmeden suyun sıcaklığı ölçülür. Fırının verimliliği şu şekilde ifade edilir:
E: A/
E: Fırının verimliliği ,
A: Isıtılan materya tarafından absorbe edilen güç ,
: Isı kaynağı tarafından sağlanan güç .
P : m.T/(0,14.t) *kW
P:Absorbe edilen güç , - m: Suyun miktarı ,- T: Sıcaklık artışı , 0C ,- t: Süre , dakika

SONUÇLAR
Mikrodalga Fırınların Verimliliğinin Belirlenmesi :
0,5 kg. su için ısıtılma işlemi 2 dakika sürdürülmüştür. Su örneğinin sıcaklığının 25 C’den 62 C’ye yükseldiği gözlenmiştir. Buna göre;
Absorblanan güç: A(kW) = [m ( kg ) * C ( kJ / kg  C )  T (  C ) ] / t ( sn ) denkleminden ,
A = (0,5*4,18*37) / 120 = 0,6444 kW bulunur .
Mikrodalganın gücü elektrik voltajı değişmediği sürece sabit kabul edilebilir. Bu kabulle birlikte güç verimliliğinin hesaplanması için aşağıdaki denklem kullanılabilir.
E = A / P = 0,6444 / 1,4 = 0,46 sonucuna ulaşılır .

( ercan meydan tarafından, 21-02-2006 tarihinde gönderildi. )
Sayın Ercan MEYDAN,

gönderdiğiniz bilgi ve alakanız için teşekkür ederim. Göndermiş olduğun çalışma konusunda bilgim var. 11.05.2000 Tarihinde Okan Erdem, M.Kerem Sünter,Handegül Aytuna, Soner Tanberk Tarafından Yapılan bir çalışmadır. Bu çalışmada ufak tefek bilgi eksiklikleri bulunmaktadır. Öncelikle Mikrodalgada verimliliği ölçmek için kullandığınız fırının magnetron gücünü bilmeniz gerekir. verim hesaplaması yapılırken mikrodalga fırının aydınlatma, döner tabla ve diğer aksamlarının harcadığı enerji hesaba katılmamalıdır. Verim hesabınıda DİSTİLE SU (SAF SU) ile yapmak pek doğru olmasa gerek. evinde kahve yada çay yapmak için kim distile su kullanıyor ki. Bizim konumuz kalorifer suyunu ısıtmak olduğuna göre zaten orada şehir şebeke suyu kullanıyoruz. Hatırlarsanız daha önceki yazılarımda da özellikle şehir şebeke suyu diye bahsediyorum ve içerisindekilerede değindim. Saf suda bunlar olmadığından mikrodalganın sadece verdiği kinetik enerjiyi kullanabileceğimizden dolayı verim çok düşecektir tabiki. Bizim amacımız en verimli olanı yakalamaksa ki zaten onun için çalışıyoruz şehir şebeke suyu kullanırım. Saf su kullanımı durumunda mikrodalganın elektriksel alanını kullanarak ısıtmayı anlatmıştım inceleyebilirsiniz. Ben bu çalışmayı 26-28 Eylül 2005 Tarihlerinde TÜBİTAK'ta yapılan 1. RF ve MİKRODALGA ÖLÇÜMLERİ ULUSAL ÇALIŞTAYI'nda Sundum Korkum o Kadar profesörün karşısında bunu anlatmaktı hatalarımı bulurlar hayır bu olmaz derler diye ama bir taneside bile olumsuz bir eleştiride bulunmadı hatta olabilirliği konusunda destek verdiler. Burada ise bir hayli karşı düşünce geliyor. Ercan bey sakın alınmasın Sadece burada değil mail adresime gelen bir çok yazı için söylüyorum bunları.

internette her bulduğu veriyi doğruluğunu araştırmadan karşıma çıkarıyorlar ama nedense benim sunduklarıma kimse inanmıyor. Gerçi ben umursamıyorum Maddi durumumu ve birazda zaman problemi mi halledersem kendi evime bu sistemi kurmak istiyorum.
Saygılar
Turgay ÇAKI
( Turgay ÇAKI tarafından, 25-02-2006 tarihinde gönderildi. )
Turgay bey projenizi gayet beğendim.Her türlü yardımla yanınızdayım.Şu anda elektronik posta adresim yok;ancak istediğiniz takdirde ilk etapta 0505 266 14 42 nolu telefonumla daha sonra mutabakata varacağımız bir yöntemle görüşme ve çalışmalarımızı sürdürürüz.Sizinle birlikte en kısa zamanda bu projeyi sonuçlandıracağımızı ümit eder,sevgiler sunarım.
( Muhsin YILDIRIM tarafından, 24-03-2006 tarihinde gönderildi. )
Gerçekten mükemmel bir proje.
Açıklamalarınızda da bahsettiğiniz üzere bazı önlemler alınması gerekiyor (daha detaylı)!

Bu projeyi sizinle daha detaylı görüşmek isterim.
Mail adresim: senolparug@gmail.com
( Şenol Paruğ tarafından, 26-03-2006 tarihinde gönderildi. )
Abone olmak için tıklayın.
e-satış sayfasına gitmek için tıklayın
arşivde arama yapmak için tıklayın.

Copyright 2007 Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu. Her hakkı saklıdır.