SİTE İÇİ ARAMA
basın için haberler



Web Uygulama: Sadi Atılgan


Geri Dön...
Ana Sayfa...

Pilsiz Radyo
Ali Can IMADOGLU (Osmaniye) tarafından, 03-12-2003 tarihinde gönderildi.


Burada yürüyerek dinlenen Walkman denen aletten yola çıkarak yaptığım bir projeyi anlatacağım. Yapısı çok basit resimde de görüldüğü gibi hareketli bir mıknatıs ve bobinden elde edilen AC gerilim Köprü diyot yardımıyla DC gerilime dönüştürülüyor. Bu gerilim değeri zener diyotla sınırlanarak 5.1 Volt da sabit kalması sağlanıyor. Özellikle seçilmiş olan 1 F lık kondansatör aracılığıyla radyonun kesintisiz beslenmesi sağlanıyor. Siz yürümekten yorulup dursanız bile Radyo 10 Dakika daha çalışabiliyor.

Malzemeler:
1-) 1 F lık kondansatör 5.5 Volt
2-) 1.8 Teslalık Mıknatıs
3-) 500 Sarımlık bobin
4-) Köprü diyot
5-) 5.1 Volt zener diyot
6-) 3-5 Volt arası çalışabilen radyo

Yapılışı:
İçinden mıknatısın geçe bileceği plastik bir borunun dışına 500 sarım tel sarılır. Telin uçlarına Köprü diyot bağlanır. Zeneri de buna seri bağlayarak kondansatörü de radyoyla paralel bağladıktan sonra Dinlemeye başlayabilirsiniz. Tabi ki Önce biraz yürüyerek kondansatörü şarj etmeniz gerekir. Mıknatıs ve bobini ayağınızın bileğine bandaj yardımıyla sabitleyin. Radyoyu da kemerinize takabilirsiniz.



Şemanın düzeltilmiş hali:






Bu projeye yorum yazmak için tıklayın...

Proje için yazılan yorumlar:
Radyo çalıştırmak için genelikle kalem pil kullanılıyor, ama bunların da bir ömrü var sonuçta. Eğer projedeki devre radyo çalıştıracak kadar bir gerilim üretebiliyorsa artık pil kullanmaya gerek kalmayacak demektir.
Ancak, gerilim üretmek için yürümek pek mantıklı değil. Bobin ve mıknatısdan yararlanarak yürümeden gerilim üretmek de mümkün olabilir.

( Yavuz Farat tarafından, 03-12-2003 tarihinde gönderildi. )
projeni beğendim. bana göre çok güzel. ben de deniyip bakıyım nasıl birşeymiş.
( ShinE tarafından, 05-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Walkman diye ben buna derim. Başka bişey demeye gerek yok
( Ufuk SEVÜK (Ankara) tarafından, 05-12-2003 tarihinde gönderildi. )
böyle bir proje gerçekten çok güzel. sadece wolkman de kullanılmayabilir. aklınıza gelen herşeyde kullanılabilir. 3-5 volt arasında çalışan
( Özlem ÇİÇEK__Adana tarafından, 06-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Sadece bilmediğim için soruyorum. Böyle birşey mümkün mü? Daha önce neden piyasaya sürülmedi. Bisiklettteki dinamoyu anladık. Bu projedeki gibi elektrik üretilebilir mi, elde edilen akım walkmani çalıştırmaya yeter mi?
( Pozitif Haberci tarafından, 06-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Bu sayfanın varlık sebebi, insanların biri birini küçük düşürmesi,”ben senden daha fazla biliyorum”, demesi gibi basit şeyler olmasa gerek. Burada amaç, insanların bildiklerini ve deneyimlerini başkaları ile paylaşmak, bu paylaşım sırasında yeni şeyler öğrenebilmek, yeni ve daha iyi fikirler üretebilmek için ortak çalışma yapmaktır. Senin projen için ‘çalışmaz, yanlış, uydurma, araklama” gibi yakıştırmalarda bulunmadım. Senin projenle veya başka bir yolla bu işi gerçekleştirmek isteyeceklere gerekli bilgileri vermeye çalıştım.
Zenner diyot senin önerdiğin biçimde bağlanacak olursa bobinde 5 voltun üzerinde gerilim üretildiğinde zenner iletime geçecek ve kondasatörü şar edecektir.Ama kondansatörün üzerinde 5.1 volttan fazla bir gerilim oluşmasına sebep olacaktır. Bu kondansatörlerde maximum voltaj asla aşılmamalıdır, kondansatör bozulur. Kondansatörün bozulmaması için zenner’in kondansatöre paralel bağlanması gerekir.
Sana ve meraklı olanlara referans olması için aşağıdaki web sayfalarını buldum.
10 Farad’lık kondansatör hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlere
http://www.ultimate-sounds.com/audiobahn/cap18.htm
1.8 tesla’lık manyetik akı yaratacak bir mıknatısla ile ilgilenenler için:
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/solids/scmag.html
Not: Mıknatısın alan gücü için bildiğim kadarı ile Gauss diye bir birim kullanılır.
( Ahmet Bağcı tarafından, 07-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Projeyle ilgili yorumum:
1. zenner diyodun yeri yanlış, kondansatöre paralel olması gerekir.
2.bobin ve miknatıs ilşkisinde çubuk şeklindeki bir yapı (konstrüksiyon) iyi sonuç veremez. Burada sistemin verimli olabilmesi için manyetik akının kapalı bir devre oluşturması gerekir. Boru şeklindeki yapıda bu olamaz.
3.1 faradlık kondansatör piyasadan bulunamaz. Ancak eski video cihazlarında hafıza çipini beslemek için böyle kondansatörler kulanılmaktaydı. Hurdadan bulunabilir.
4. Bobin, miknatıs konstrüksiyonuna bağlı olarak 1-5 mili amper lik bir akım gücü elde edilebilir bu da ancak çok basit bir radyoyu çalıştırabilir. Volkmen vs gibi içinde motor olan sistemleri besleyemez
5. Başka ne diyeyim?
6.Boin miknatıs yapısı için küçük bir elektrik motoru kullanılabilir.Buna dairesel bir hareket yaptırılırsa en fazla enerji dönüşümü elde edilebilir.Düşük devirde 5 Voltluk bir gerilim elde edebilmek için motorun 12 volt'tan az olmaması gerekir.

( Ahmet Bağcı (Ankara) tarafından, 06-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Böyle bir proje eger hayata geçirilirse. Çoğu şey çalıştırılabilir. El lambasından tutunda cep telefonu şarj cihazlarına kadar.

( Ayşegul YALMAN tarafından, 06-12-2003 tarihinde gönderildi. )
YORUMLARA CEVAPLAR
e-mail: alicanimadoglu@hotmail.com
Yavuz FARAT:
Artık enerji üretmek için yürümeye gerek kalmayacak benim başka bir projemde bunu da anlatacağım. Kalem pillerin devri kapanacak yeni çıkan kondansatörler devri başlıyor…

Pozitif Haberci :
Pilsiz radyoyu yaptığım için mümkün oluyor. Bu proje aktif olarak çalışıyor. Teferruatlı bilgi verirsem proje fazla yer kaplıyor. Daha geniş bilgi için mail adresimden ulaşabilirsiniz.
Bu devrede kullanılan elemanların hepsi özel olarak seçilmiştir.Devredeki kondansatör kısa devre edildiğinde 1 Amperlik akım akıtabilmekte Walkmanler en fazla akımı kaseti sararken çeker. Markası ve modeline göre değişebileceği gibi ortalama maksimum 100 mili amper çekerler. Siz ille de Walkman dinleyeceğim diyorsanız, yürümeyi hızlandırmanız gerekebilir. Durduğunuzda 10 dakika yerine 2 dakika çalışmasını sürdürebilir. Resimde görülen radyo 10-20 mili amper civarında akımla çalışmaktadır bu da, yürümeden 10 dakika çalıştırabilmektedir. Bu verilen bilgiler ölçümler sonucu bulunmuştur.

Ahmet BAĞCI:
Sevgili Ahmet, zener diyot paralel ve seri olarak 2 türlü kullanılabilir. Değişken yüklerde ayarlı olarak kullanıldığından, genellikle kitaplarda paralel kullanımından bahsedilir. Seride kullanılabilir bence önce bir dene.
Bobin ve mıknatıs konusunda yazdığın yorum doğru olsa da, tek düzlemde hareketle kullanılması gerektiği için boru içerisinde kullanıldı. Ama verimi artırmak için normal bir mıknatıs yerine 1.8 teslalık mıknatıs kullanıldı. Bilmiyorum haberin var mı normal mıknatıslar 0.3 tesladır. Projedeki resim yakından çekildiği için çok iyi gözükmese de oradaki siyah olan mıknatıslar 0.3 tesla metalik olanlar ise 1.8 tesladır.
Elektronik bilimini tarih, coğrafya gibi bilimlerle karıştırmamak gerekir. Elektronikteki gelişme onlara göre çok hızlı gelişmektedir. O bakımdan yakından takip etmek gerekmektedir. Senin yakından takip etmediğin anlaşılıyor. Bize üniversitedeki ilk yıllarımızda iken hocalarımız, 1 Farat lık kondansatör plakalarının kilometrelerce alan kaplayacağını ve soba kadar olabileceğini söylemişlerdi. Ama gelişen teknoloji parmak kadar üretmeyi başarmıştır. 220 F lık kondansatörler bile üretilmiştir ama boyutları biraz büyük. Bunları ben de senin bulunduğun şehir olan Ankara’dan internet yoluyla spariş ettim. Evimin kapısına kadar getirdiler. Piyasada bulunmadığını iddia etmek, interneti ve kargo şirketlerini görmezlikten gelmek demek değimlidir.
Kullandığın bobin ve mıknatıs sıradan ürün olursa ledi bile yakamayabilirsin. Ama bu kesinlikle bu bunu çalıştıramaz deme hakkını sana vermez. Denedinmi diye sorarlar sana ben ise yaptım diyorum. Her fırıncı ekmek yapar ama hiçbiri birbirinin aynısı olmaz kullanılan malzeme farklılık gösterirse tatları ve biçimleri bir olur mu?
En son olarak bende sana diyorum ki, sen de motorlusunu yap daha verimli olsun. Boyut sorunun yoksa tabiki… Yardım ve destek için mail adresimden ulaşabilirsin. Teşekkürler…

( Ali Can İMADOĞLU (OSMANİYE) tarafından, 06-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Ahmet BAĞCI ya cevap:
Sayfanın varlık nedeni tabi ki deneyimleri paylaşmak. Yeni şeyleri ögrenmek. Siz önce 1F lık kondansatörler piyasada bulunmaz diyordunuz. Şimdi ise internet adreslerini bulup araştırmıssınız. Manyetiklik ölçü birimleri G=Gaus, T=Tesla olmak üzere iki tanedir. Aralarında ki dönüşüm oranları 10,000 G = 1 T, 1 G = 100 mT, 1 mT = 10 G, 1 mT = 10 mG
Ben araştırmamı yapıp internetden bilgiyi aldıktan sonra bu projeyi yaptım. Ama seninde araştırıp öğrendiğine sevindim. Zener diyoduda bir araştırırsan en dogrusu alıp denersen böyle çalıştığını görebilirsin. Ben bu projeyi yaptım Çalışıyor diyorum. Sen çalışmaz diyorsun Zeneri kafana çok takmışsan sende lm7805 adlı voltaj entegresini kullanabilirsin. fiyatıda 500 bin TL. Bu arada mıknatıslar Türkiye'de(İzmirde) üretililiyor. Kondansatörlerde Ankarada satılıyor.
( Ali Can İMADOĞLU (OSMANİYE) tarafından, 07-12-2003 tarihinde gönderildi. )
böyle bir proje yapılması demek,kullanılan tüm cihazların çalışma yapılarının degişmesi demek pile bağımlı olmadan yapılan cihazların olması demek. Ama neden daha önce yapılmadı diye akla mantıksız bir soru geliyor. Bu proje gerçekten daha önce kimsenin aklına gelmemiş olabilir mi?
( Mehmet XXX tarafından, 07-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Gene bir açıklama yapmak zorunda kalıyorum. Ahmet Bağcı'ya projeyle ilgili fikrini ben sordum. Kendisi yıllarını bu işe vermiş bir profesyoneldir. Ayrıca kişisel maille haberleşmeden çok bu ortamda görüşülmesini tercih ediyorum. Çünkü bence bu şekilde daha çok kişi yararlanıyor.
( Hacer Erar tarafından, 07-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Yavuz Delican'a cevap
burada yapılan proje akedemik sunu olmadığı için böyle hazırladım. Geniş bilgiyle sunulduğunda fazla yer kapladığı için dergide yayınlanmıyor. O bakımdan sade olarak yayınladım. Yoksa sizin dediğiniz tüm ölçümler osiloskop ve digital ölçü aletleri yardımıyla ölçülmüş olup resimlerle ve hesaplarla kayıtlıdır. Sizde yaptıgınız yorumda eleştiri ötesi deyimler, anlamsız kavramlar kullanmışsınız. Mesala, AC(rms) degeri gibi kısaltmalar kullanmışsınız. Bu sayfayı elektronikten anlayanlar kadar anlamayanlarda ziyaret ediyor. O bakımdan türkçesi dururken "ortalama deger" (rms)'le kafa karıştırmak, benimde bu konuda hakkında bilgim var, hatta ben senden daha iyi yapardım demeye getirmek olarak yanlış anlaşılabilir. Ben bu projeyi bilimsel proje olarak sunacağım zaten. Sizden daha öncede projelerime yorum yazanlar benden Projenin tüm ayrıntılarını aldılar.



( Ali Can İMADOĞLU (Osmaniye) tarafından, 14-01-2004 tarihinde gönderildi. )
Projedeki Zener diyot, Ahmet Bağcı'nın dediği gibi yanlış yere bağlanmış. Çünkü, doğrultucu çıkışındaki gerilim örneğin 15V ise, kondansatör üzerine 10V'luk gerilim düşecek demektir. Yani kullanılan zener diyot, zener olarak çalışıyor ama kondansatörü yüksek gerilimden koruyamıyor. Sonuç olarak zener diyot, kondansatöre paralel bağlanmalı ki, kondansatörün maruz kalacağı gerilim her durumda 5.1V'u aşmasın. Yok ben illa ki zeneri seri bağlayacam derseniz 1F'lık kondansatörün ruhuna bir fatiha okumanız gerekecek.
( Yavuz Zener tarafından, 07-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Ahmet bağcı ve yavuz zenerin dediği gibi bir gerilim düşümü meydana gelecek fakat üretilen gerilim degerine bağlı olarak condansatöre bir gerilim düşecektir. İllaki kondansatör yanar denemez. Alican egerki bobinde 10 Volt üretmisse hiçbir mahsuru yok. Zenerin yönünü illaki kafanıza takmayın Kardeşim siz denedinizmi Yoook Eeee Ozaman ne yapmaya çalışıyorsunuz ben daha iyi biliyom. demeye çalışıyorsanız sizde deneyin...
( Zener DİYOT tarafından, 08-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Zener diyoda bu kadar kafa yorulacagını bilseydim. Daha önceden Lm7805 kullanırdım olur biterdi. Mühendislik demek maliyetten kaçmak demek diye 100 bin lıralık zener kullanalım dedik. Çünkü Üretilen gerilim 10 volta kadar çıkabiliyor. Ama sizinde illaki yanlış olur bu diyemezsiniz. çünkü üretilen gerilim hakkında bilgi sahibi olmadan yorum yapmakta dogru olmaz. Neyse zener diyotun oraya parelel bağlanmamasının nedenide üzerinde ve dirençte meydana gelen kayıplardan dolayıdır.
( Ali Can İMADOĞLU (OSMANİYE) tarafından, 08-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Ali Can seni tebrik ederim. Gene muhteşem bir projeyle karşımıza çıkmışsın. başarılar dilerim. Bu radyodan bir tane daha bana yapabilirmisin.
( Talip ÇOŞKUN tarafından, 08-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Bu proje üzerinde kafa yorulursa işler hale getirilir. Asıl geliştirme, elektrik aksamında değil, yürürken yeterince salınım yapabilecek mekanizmanın elektrikli birim ile birlikte küçük bir kutuya konmasında.

TV de bir belgeselde izlemiştim. Afrika'da herkesin elinde küçük bir radyo ile müzik dinleme alışkanlığı vardı tabiki birde pil problemi.

Mucit zemberekli bir radyo fikrini ortaya atmış ve parası olan bir girişimci de de seri üretimi gerçekleştirmişti.

Belirli peryodlarla zemberek kuruluyor ve radyo çalışıyordu.

Mucit, üretimin yapıldığı fabrikayı gezipte cihazlarının üretildiğini gördüğünde, çok duygulanıp göz yaşları da dökmüştü.

Aslında mucit elektronikçi değildi sadece fikir üretmiş ve uzmanlar da tasarımı gerçekleştirmişti.

Konumuza dönersek;

Önemli olan fikir üretebilmek, konunun uzmanı olunmayınca teknik hatalar yapılmış olabilir
fakat bu hatalar bilene danışarak hatalar giderilebilir.

Günümüzdeki pek çok icadın nasıl çalıştığını
hepimiz anlıyabiliyoruz. Bütün mesele, kimsenin düşünmediğini düşünüp ortaya soyut ta olsa bir şey koyabilmek.





( Bülent ÜNALMIŞ tarafından, 08-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Sevgili Hacer Hanım
Projenin düzeltilmiş hali diye not almışsınız.Projeyi yapacak olan arkadaşlara sesleniyorum. iki devrede çalışmakta hangisi kafalarına yatarsa onu yapabilirler...
( Ali Can İMADOĞLU (OSMANİYE) tarafından, 09-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Islerimin yogunlugu sebebi ile cok kisa yazmak zorundayim.... ADAM OLACAK COCUK!
AYESAS taki staj doneminde anlamistim bunu ve onceki projende hakkinda yaptigim yorumlari tekrarlamak istemiyorum... sevgilerimle.
( Yilmaz Kocacik tarafından, 09-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Bencede bu proje eger arkadaşların dediği gibi hayata geçirilebilecek teknoloji gelişmişse yapılmalı. Aferin sana bununla daha neler yapılır neler küçük güçte üretilen herşey çalıştırılabilir. Eskiden pilsiz Sekio saatler vardı sallayınca çalışan. Ozaman sadece saat ti belki sallamalı çalışan şimdi eminim sen bu gün radyo yapıyorsan.Yarın Televizyon yaptım diye çıkabilirsin karşımıza sen aceyip bir gelecek vaadediyorsun. Bakma olumsuz yorumlara onlar hayatda karşına herzaman çıkacaktır. Sen denemene ve yapmana devam et....Başarılar diliyorum.
( Akif SAHİN--Gaziantep tarafından, 09-12-2003 tarihinde gönderildi. )
sen sonunda iyibirşeyler çıkaracaksın ortaya. en azından kendini iyi birşeylerle ugraşmaya vermişsin. işlerinde bu ciddiyetle devam edersen yapılmayacak birşey yok yapanın dört eli yok. kim ne derse desin sen kendi sazını çalmaya devam et ama biraz daha nota çalış.. sakın usanıp bırakma.. cesaretini kaybetme. bazılarına aldırma iyi bir yoldasın. fikirlr olsun paylaşmaktan çekinme .birileri bu işlerle ugraşmalı. etiket mühim degil. kim ne derse desin başarmanın HAZZI başkadır..
( Mahmut Akçıgil USA. E.k.i tarafından, 10-12-2003 tarihinde gönderildi. )
ben yatarken veyahut otururken radyo dinlerim.çünkü eğer hareket edersem radyo'nun yayınının bozulduğunu bilirim.yani kısaca bayağı kötü bir fikir...
( a.yasir yılmaz tarafından, 11-12-2003 tarihinde gönderildi. )
sevgili arkadaşım bu malzemelri nereden bulabilirim. ben elektronikçiler çarşısına gittim ama bir türlü senin yazdığın malzemeleri bulamadım. kondansatör yok dediler bu kadar küçük kondansatörde bu degerde bulunmazmış. 1F lık olmazmışta 1mF belki dediler ben Endistiri meslek lisesi elektronik bölümünde okuyorum Hocalarımda bu kadar kondansatör olmaz çok büyük kondansatör kullanman gerek boyutu çok büyük olur dediler. Sen bunları gerçekten yaptın mı? Bana cevap yazarsan sevinirim. Projen Okuldaki herkesin dikkatini çekti herkes yapacak oluyorda bize tarif edersen seviniriz. Ahmet ve Faik kolay gelsin
( ahmet faik tarafından, 10-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Hoş bir proje ayağa değilde kemere takılabilen cinste olsaydı ve tel kalabalığı olmasaydı daha güzel ve kibar olurdu...
( WanDoGa tarafından, 11-12-2003 tarihinde gönderildi. )

Bende burada radyo yapımını anlatmadım. Amaç Walkman. İngilizcede 'Walk' = yürümek 'Man' de Adam anlamında Yani yürüyen adam. Burada anlatılmak istenilen portatif olması Obakımdan yazmış olduğun yorum Anlamsız. Normal radyoyla kıyas etmemeliydin.

Yürüyünce yada hareket edince radyo yayınları bozulmaz Arabaların içinde radyo dinleyen insanlar hiç rahatsız olmadan radyo dinlemektedirler. sadece radyo dalgaların ulaşamayacağı Tünel yada dağ ardındaki yayınlara ulaşamazsın yada ışık hızında gittiğinde Dalgayla aynı hızda gittiğinden hep aynı frekansı duyarsın Oda günümüz teknolojisinde şimdilik mümkün değil.
( Ali Can İMADOĞLU (OSMANİYE) tarafından, 12-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Ahmet Ve Faik 'e cevap:

Sevgili arkadaşlar kondansatörler Çemenardagül elektronik şirketinden tedarik edildi sizin bulunduğunuz şehirdede olabilir araştırmak lağzım.
Tel: 0 212 249 27 50 Karaköy İstanbul size katalokta gönderiyorlar...
( Ali Can İMADOĞLU (OSMANİYE) tarafından, 12-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Bu proje hiç estediğe önem verilmemiş. Radyonun kılıfı bile yok.
( Yılmaz Aydın tarafından, 12-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Proje Hoş Düşünce güzel fakat bir sorum var devre elemanları zor bulunan cinsten... Bunun yerine pilli bir sistem daha ucuz ve kolay olmazmı :))
HaHA
( WanDoGa tarafından, 17-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Kimseye bişey demiyorum. Biri diyorki estetige önem verilmemiş. Diğeri Devre elamanlarını Bulamayacağından yakınıyor. Ama ben bunlara cevap vermeyeceğim benim projelerim Proje değilki dergide yayınlanlansın. Artık Başka bir yer buldum IEEE'de de yayınlanmayacakmı bakacagız. Bunları ve diger projelerimi Degerlendirmeye çalışacağım. Sonunda sayfaya küstürdünüz Teşekkürler...
( Ali Can İMADOĞLU (OSMANİYE) tarafından, 19-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Ali Can, herkesin sana aslansın kaplansın dediği bir ortam mı arıyorsun, bunu hiç tavsiye etmem. Çünkü geribildirim almak kadar insanı geliştiren birşey yoktur. Tabi geribildirimleri gerektiği gibi değerlendirirsen. Karşılarına çıkan zorluklardan, eleştirilerden bunalan ve hayata küsen arkadaşlarım var. Halbuki o kadar güzel şeyler yapabilecek kapasiteleri var ki. Sen daha yolun çok başındasın, okulunu bitirip hayata atılacaksın. Daha karşına ne zorluklar çıkacak. Eleştirilere kızma, acaba kendimde düzeltebileceğim bir hata var mı diye bir bak.
( Hacer Erar tarafından, 19-12-2003 tarihinde gönderildi. )
ne tesadüfki aynı projeyi bu mesajı yazmadan bir gün önce oda arkadaşlarımla düşünmüştük cok betendim tebrikler
( keşanlı tarafından, 20-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Fikir olarak yaptığın proje mantıklı ve güzel fakat bana biraz olay teoride kalıyor gibi geliyor.Yani teorik olarak mantıklı fakat böyle bir düzenekten 5v. çıkabilmesi için insanın bir hayli tepinmesi gerekli gibi.Yani senin şevkini kırmak gibi bir niyetim yok fakat manyetik alanı aşağı - yukarı değilde dairesel bir şekilde oluştursan daha fazla verim ve voltaj alırsın. Motor ve dinamo prensiplerinde olduğu gibi.İnanıyorum ki beslemeyi 5 voltun üzerine çıkardığın taktirde büyük bir yol alacaksın çünkü 5 volt dijital devreler için minumum bir voltajtır.Bunu başaracağına içtenlikle inanıyorum. Çalışmalarının devamını ve başarılar dilerim.

( Mesut EROL tarafından, 20-12-2003 tarihinde gönderildi. )
hevesin kırılmadan fikirlerini bizlere sunmanı beklıyorum.calısmalarında kolay gelsın
( yusuf sevim tarafından, 25-12-2003 tarihinde gönderildi. )
Uygulamada güzel gözüksede aksaklıklar çıkacağa benziyor. Ama fikir olarak Mütiş bir fikir bunu Sony firması duymasın hemen uygulamaya geçebilir. Yani senden çalabilir Çalışmalarında başarılar diliyorum. Gördüğüm kadarıyla bilimle uğraşan ve bilim çevrelerinde tanınan bir arkadaşsın. Senin bayağı projen olduğunu görüyorum.
( Mehmet Çelebi tarafından, 26-12-2003 tarihinde gönderildi. )


Sanırım bir uyarı yapmak zorundayım. Bu radyonun gerilim üreten bobininin içresindeki güçlü mıknatsılar magnetik olarak çalışan herşeyi etkileyebilir. Nasılki hoparlorlerinizi monitörden uzak tutup çalıştırmanız gerekiyorsa. Bu radyodanda kredi kartı, bankamatik, telefon kartı, disket gibi magnetik yollarla işlem gören herşeyi uzak tutmanız gerekiyor.


( Ali Can İMADOĞLU (OSMANİYE) tarafından, 26-12-2003 tarihinde gönderildi. )
bunu herhalde sonyden önce duyanlar olmuş.duymayı bırakın adamlar teoriği gemiş pratikte bile hayata geçirmişler ama el feneri için 90 sallama yani 30 sn sallama ile 4-5 dk lık enerji üretmişler.ayrı bir konu daha war bu el fenerinde birde ampul kullanmamışlar hadi enerji üretmeyi buradan anlıyoruzda ampulsüz el feneri nasıl oluyo.biraz temel fıkrası gibi oldu:P
( a.nezih koçak(kırıkkale-fizik) tarafından, 02-01-2004 tarihinde gönderildi. )
sen bu düşüncenin patentini aldınmı.almadıysanda artık bu saatten sonra çok geç
( julia elızabeth tarafından, 03-01-2004 tarihinde gönderildi. )
İyi güzel de kardeşim;adama sormazlar mı bu işin maliyeti ne?Yani bu devre 1.5 V luk pilden daha mı ucuz?!Ayrıca bu projede hiç bir orjinallik görmediğimi de baştan söylemem gerekiyor.Mıknatıs yardımıyla hareket enerjisini elektrik enerjisine çeviriyoruz.Sonra bunu 'en basit' bir regülatör devresine uyguluyoruz.Oldu bitti.Eeee nerde orjinallik.Orjinallik regülatör devresindeki kondansatörün 1F gibi absürd bir değerde olması ve devrenin zaman sabiti(RC)nin büyüyüdolayısıyla kondansatörün daha geç şarj ve deşarj olması diyorsan bu da bana hiç orjinal bir fikir olarak gözükmedi.Ayrıca bu proje ve sonrası yaptığın açıklamalar 'ben yaptım oldu şeklinde' olmuş.
Yani devredeki yaşanan olayları bir bir bilimsel olarak açıklarsan daha iyi olmaz mı?
Yani tam olarak mıknatıstan ne kadar AC(rms) gerilim elde ediyoruz.Ayrıca elde edilen gerilim ne ölçüde sinüzoidal bir gerilime benziyor?Kayıplar neler?Çıkışta oluşacak voltaj regülas-
yonunun değeri kaç?Devrenin giriş ve çıkış direnci ne?Regülatörün dalgalılık yüzdesi(r) kaç?
Eğer bütün bunların ne önemi var yaptım oldu diyorsan çok yanılıyorsun demektir.Çünkü şu an için yaptığın çalışmayı akademik kariyeri olan bir kişiye sunarsan bu çalışmanı incelemez bile.

( Yavuz Delican tarafından, 13-01-2004 tarihinde gönderildi. )
gerçektewn çok güzel bir proje yapmıssın.ama 500 sarımlık telden ve 1,8 teslalık mıknatıstan 5,1 voltluk gerilim yaptıgın sistemle elde etmek çok zor. bi kere muknatısların çok fazla sallanması gerek, bu da senin yaptıgın mekanizmayla imkansız ama yinede sana başarılar
( julia elızabeth tarafından, 16-01-2004 tarihinde gönderildi. )

julia elızabeth'te Cevap:

Burada yapılan Sarımla 5.1 volt zaten üretilmiyor. 10 Volt civarında üretiliyor. hatta Yavuz Hocanın sardığı 2000 sarımlık indüktansta 50 volta kadar gerilim üretmeyi başardı. Buradan bilirsiniz Yavuz Erolu. Çoğu projeye imza atmıştır. O bakımdan 500 sarımlık indüktansla bu iş yapılıyor. Sizede çalışmalarınızda başarılar dilerim. Esenliler dilerim. ACİ....


( Ali Can İMADOĞLU tarafından, 18-01-2004 tarihinde gönderildi. )
Bence güzel beğendim çalışmalarına devam et
( HAKKI ASLAN tarafından, 28-01-2004 tarihinde gönderildi. )
PROJENİ BEĞENDİM TEBRİKLER YENİ PROJELERİNİ BEKLİYORUZ
( meltem tarafından, 09-02-2004 tarihinde gönderildi. )
Senin yaptığın düzenek iyi gibi görünüyor. Ama birçok sorunu var. Başta enerjinin tam olarak iletilmesi için iyi bir mekanik sistem yapman gerek. Senin yaptığın sistem olur, ama indiksiyonda enerji naklinde sorun yaşarsın. Bence bir elektrik motoru kullan. Elektrik motorunuda güçlendir. Nasıl mı? Önce motorun mıknatıslarına birkaç mıknatıs daha ekle ve mıknatısların Tesla değerlerini yükselt. Daha sonra ise motorun içindeki teli sök ve yerine en az beş kat daha fazla sarılmış tel sar. Bu sayede motorun bir kez dönmesinde bile çok yüksek voltajlar elde edersin.
( Selim Karalar tarafından, 14-02-2004 tarihinde gönderildi. )
1f lık kondansatör çapı büyüktür yanımızda taşırken rezil olabiriz
( bedrettin portakal tarafından, 16-02-2004 tarihinde gönderildi. )
usta,bizim orda meyve veren ağacı taşlıyolar ;-)..
( EsEs tarafından, 18-02-2004 tarihinde gönderildi. )
Projen için seni kutluyorum arkadaşım. www.antrak.org.tr adresinde de senin projene benzeyen ve yapılan olumsuz eleştirilere cevap olabilecek bir proje var.Osilaskop çıktılarını da vermişler.Üretilen gerilim ve ticari uygulamaları hakkında resim de içeriyor. Merak eden bir bakıp gelsin.
Yeni olana ve bilinmeyene direncimizi ne zaman kırabilirsek o zaman ilerlemenin yolu açılacaktır. Bilgisini paylaşana saygı duymak bizi geriye götürmez aksine geliştirir.
Tebrikler...
( Cin tarafından, 20-02-2004 tarihinde gönderildi. )
bende 1 faratlık kondansatörle bir elfeneri yaptım ama ben bobin sarmakla hiç uğraşmadım step motor yardımıyla konansatörü şarj ederekde aynı sonuçlar alınabilir
( sinan türk tarafından, 23-02-2004 tarihinde gönderildi. )
Sevgili Sinan TÜRK kardeşim nasıl yaptıgını bize detaylı şekilde anlatabilirmisin. Step motor kontrol devreleriyle uğraşan biri olarak merak ettim. Çalışmalarında başarılar diliyorum
( Aci tarafından, 24-02-2004 tarihinde gönderildi. )
Bu projenin asıl mantıgı manyetik alan içerisinde iletkenin hareket ettirilmesi ile elektrik enerjisi üretimine dayanmaktadır. 1900'lerde bulunan bu projeye kimse sahiplenemez. Üstelik bu proje antragın eski sayılarında da mevcut..
( gökhan yılmaz tarafından, 11-03-2004 tarihinde gönderildi. )
1,8 tesla 18000 gaus. Bu da oldukça iyi bir kazanç
( gökhan yılmaz tarafından, 11-03-2004 tarihinde gönderildi. )
Proje çok güzel eleştirileri yersiz buluyorum zaten pek çok yerde kullanılan bir sistem için güzel bir amatör uygulama bence. Zaten hareketle şarj olan saatlerde veya benzeri uygulamalarda bu tip sistemler kullanılıyor. Bu projeyi görünceyse benim aklıma bunun ayakkabıların içine çok rahat bir biçimde yerleştirilebileceği aklıma geldi....
( Su İlkay tarafından, 01-04-2004 tarihinde gönderildi. )
amerikana kondansatörün hareket enerjisiyle çalışan el fenerleri var bu yapılalı ve yine arkadaşın yaptım dediği şey en az 3 yıldır seri olarak üretilmekte. el fenerinin fiyatı manisada 18$ istiyen varsa bana para göndersin alıp adresine postalayım.

( serhat tarafından, 03-04-2004 tarihinde gönderildi. )
fotoğraftaki kondansatör boyut itibariyle hiçte 1F ta benzemiyor.1 Farat kondansatör piyasada bulan varmı bilmem ama o kapasitedeki bir kond. avcunun içine asla sığdıramazsın.
( serhat tarafından, 03-04-2004 tarihinde gönderildi. )
Serhat kardeşimiz epey hayalperest anlaşılan. Olaylara gerçekci tarafınfan bakmayı denemen lağzım. Bu proje El feneri değil. Ve Biraz araştırmacı yapın olsa o elfenerinin iç devresini inceleyip belki daha başka şeylerde aklına gelebilirdi. Fotograftaki kondansatör neyazzıkki 1 Farat bu sayfadaki yazıları daha dikkatli okursan yukarıda satıldığı yerlerin telefon numarasıı bile var Projelere yorum yazmak için Yazmayın Arkadaşlar. Geliştirecek yapıcı şeyler yazmayı deneyin siz ve başkaları mutlu olsun Başarılar....

( ACİ tarafından, 03-04-2004 tarihinde gönderildi. )
Aslında çol güzel bir proje ama beni düşündüren 1F 'lık kondansatörün dolum ve boşalım süreleri,eger mıknatıslar için iyi bir mekanik düzenek hazırlanırsa bırakın 5,1 voltu 15 volta kadar bile üretilebilir ama kondansatörü doldurmak için iyi bir 360 derecelik mekanizma ve 1000 1500 sarımlık tel sarmak bu sorunuda aşılabilir. ama unutmayalımki pilsiz radyo biraz büyük olucaktır.bence bu sistemi biraz daha küçülterek piyasaya bile sürebiliriz.hatta devrenin çıkIışına bir komütatör ekleyerek aynen adaptör gibi degişik degerlerde voltajlar bile elde edebiliriz.SANA BAŞARILAR
( DOGUKAN SELİM KARALAR tarafından, 04-04-2004 tarihinde gönderildi. )
Bi kaç şey daha yazacaktım ama yazıya eklemeyi unutmuşum onun için şimdi yazıyorum,bu sistemin neden sallayınca çalışanını değil de sürekli çalışanını yapmıyoruz. Eger örnek verirsek bazı hediyelik eşyacılarda satılan sürekli hareket eden süs eşyaları,genellikle mıknatısların birbirine uyguladıkları itme çekme kuvvetlerinden yararlanıyor,yada mg(yer çekimi) kuvvetinden yapılabilen şeyler de var,bence bunların hareketlerini bi kaç dişli yada bazı mekanik dönüştürücüler kullanarak cismin gitme gelme hareketlerini sürekli dönen hareketlere çevirebiliz,bunuda 1.8 teslalık mıknatısa uygun bir şekilde baglayarak mıknatısların aynı dinamolar gibi sürekli bir şekilde tam bir dönüş yapmasını saglarız,bu sayede sistemi sallamaya gerek kalmaz hemde tam bir dönüş yaptıgı için çok kolay bir şekilde uygun akımları çekebiliriz.ama sürekli hareket eden sistemi,mıknatıslara baglamada biraz zorlanabiliriz,hemde bunlar yapılırsa çok yer kaplıyacaktır,ama bunun bir çaresini bulup sistemi daha küçük boyutlara indirebiliriz.Başka bir fikir ise bu sistemi cep telefonları bataryalarının içine monte etmek yada o şekilde üretmek.Bu şimdilik imkansız gibi görünüyor ama bikaç ugraşla bataryaların içine monte etmek olası olacaktır.1.8 teslalık mıknatıslar çok fazla manyetik alan oluşturdugu için cep telefonlarını etkileyecektir,ama bunun bir çaresi vardır. bataryayı elekromanyetik alanları geçirmeyecek bir maddeyle kaplamak.örnegin kurşun,yanılmıyorsam kurşun elektromanyetik alanları geçirmiyor,hatta kurşun yerine başka maddeler de kullanılabilir.1F’lik kondansatör yerine 10F’lık yada daha yüksek degerlerde kondansatörler kullanarak bataryanın sürekli dolu olması saglanacaktır.hatta sistem sürekli dönecegi için yüksek degerde kondansatöre bile gerek kalmayacaktır.Kondansatörleride silindir şeklinde degilde bataryaya uygun şekilde üretmeye başarırsak çok güzel bir şekilde kullanırız. Bu sayedede cep telefonlarını şarj etmeye gerek kalmayacaktır.başka bir öneri ise evlerde kullanılan elektrigi bu yöntem ile elde etmek, eger 1.8 teslalık mıknatıs yerine 9 yada 10 teslalık mıknatıs,500 sarım yerine 5000 sarımlık tek kullanarak hatta daha yüksek degerlerde elemanlar kullanarak buna uygun degerlerde örnegin 220V 220F’lık bir kondansatöre baglayarak televizyon,buzdolabı,florasan yada buna benzer şeyleri kolaylıkla çalıştırabiliz.Yüksek akım çekmek biraz zor olacaktır ama yükselteçler sayesinde bu zorlukta aşılacaktır.(SÖYLEDİGİM ŞEYLER GÜNÜMÜZ TEKNOLOJİSİYLE YAPILMASI BİRAZ ZOR GİBİ GÖRÜNÜYOR AMA BİRAZ UGRAŞLA BUNLARIDA KOLAYLIKLA YAPMAYI BAŞARABİLİRİZ.(YADA BEN ÇOK HAYEL KURUYORUM)Sana başarılar……………….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


( DOĞUKAN SELİM KARALAR tarafından, 04-04-2004 tarihinde gönderildi. )
PROJE GERÇEKTEN ÇOK DÜŞÜNDÜRÜCÜ.BENDE BU TÜR PROJELERLE UĞRAŞIYORUM,
( tarafından, 07-04-2004 tarihinde gönderildi. )
bu gerilim radyoyu çalıştırmaz.zaten bu mümkün olsa sony vb markalar bunu yapar.
( ahmet çağlar tarafından, 14-04-2004 tarihinde gönderildi. )


Hindistan da çok ünlü bir ressam varmış...
Herkes bu ressamın yaptılarını kusursuz kabul edecek kadar beğenirmiş...
Ve onu Renklerin Ustası anlamına gelen Ranga Çeleri olarak tanısa da;kısaca Ranga Guru derlermiş...
Onun yetiştirdiği bir ressam olan Raciçi ise artık eğitimini tamamlamış ve son resmini yaparak Ranga Guru'ya götürmüş ve ondan resmini değerlendirmesini istemiş...
Ranga Guru ise;
- Sen artık ressam sayılırsıın Racaçi.. Artık senin resmini halk
değerlendirecek.
diyerek resmi şehrin en kalabalık meydanına götürmesini ve en görünen
yerine koymasını istemiş.
Yanına da kırmızı bir kalem koyarak halktan beğenmedikleri yerlere çarpı koymalarını rica eden bir yazı bırakmasını istemiş. Raciçi denileni yapmış Ve birkaç gün sonra resme bakmaya gittiğinde görmüş ki, tüm resim çarpılar
içinde ve neredeyse görünmüyor... Çok üzülmüş tabii. Emeğini ve yüreğini koyarak yaptğı tablo kırmızıdan bir
duvar sanki.. Alıp resmi götürmüş Ranga Guru'ya ve ne kadar üzgün olduğunu belirtmiş.
Ranga Guru üzülmemesini ve yeniden resme devam etmesini önermiş.
Raciçi yeniden yapmış resmi ve gene Ranga Guru'ya götürmüş.
Tekrar şehrin en kalabalık meydanına bırakmasını istemiş Ranga Guru...
Ama bu defa yanına bir palet dolusu çeşitli renklerde yağlı boya, birkaç fırça ile birlikte...
Ve yanına insanlardan beğenmedikleri yerleri düzeltmesini rica eden bir yazı ile birlikte bırakmasını istemiş.
Raciçi denileni yapmış...
Birkaç gün sonra gittiği meydanda görmüş ki resmine hiç dokunulmamış,
fırçalar da, boyalar da kullanılmamış..
Çok sevinmiş ve koşarak Ranga Guru'ya gitmiş ve resme dokunulmadığını
anlatmış..
Ranga Guru ise;
Sevgili Raciçi, sen birinci konumda insanlara fırsat verildiğinde ne kadar
acımasız bir eleştiri sağanağı ile karşılaşılabileceğini gördün...
Hayatında hiç resim yapmamış insanlar dahi gelip senin resmini karalad ı..
Oysa ikinci konumda onlardan hatalarını düzeltmelerini istedin, yapıcı
olmalarını istedin...
Yapıcı olmak eğitim gerektirir... Hiç kimse bilmediği bir konuyu
düzeltmeye kalkmadı, cesaret edemedi...
Sevgili Raciçi Mesleğinde usta olman yetmez, bilge de olmalısın...
Emeğininin karşılığını, ne yaptığından haberi olmayan insanlardan alamazsın... Onlara göre senin emeğinin hiç bir değeri yoktur... Sakın emeğini bilmeyenlere sunma ve asla bilmeyenle tartışma... demiş...
O yüzden Uzunca bir süre dikkat kimseye yorum yazmadım.


( Ali Can İMADOĞLU (Osmaniye) tarafından, 19-04-2004 tarihinde gönderildi. )
bu yöntemle elektrik enerjisi üretmek mümkündür, hatta sarım sayısı artarsa 50 volt'luk güç bile üretebilir,sony gibi markaların bunu daha önceden yapmamalarının nedeni ,ya mühendislerinin aklına daha önceden gelmemiş olması yada bu mekanizmanın fazla yer kapladıgından dolayı olsa gerek ama ali can arkadaşımız bunu daha da küçültücektir sanırım,bazı arkadaşlarda 1Flık kondansatörün ele avuca sıgmayacagını söylüyorlar,arkadaşlar biliyormusunuz amerikada bir firma 1000F dı su bardagı kadar üretmeyi başardı.HERKEZE BAŞARILAR.
( mucit tarafından, 23-04-2004 tarihinde gönderildi. )
Bu projeyle benzer mantığın kullanıldığı Yavuz Erol'un Pilsiz El Feneri Projesi Bilim ve Teknik Dergisi Ağustos 2004 sayısında Kendimiz Yapalım'da (104-105. sayfalar) yayınlandı.Ali Can'ın da hocası olan Yavuz Erol'u kutluyorum.
( Hacer Erar tarafından, 18-08-2004 tarihinde gönderildi. )
Bence bu sitede bazı basit, ama diğer insanlar için ilginç olacak projelerini yayınlayabilirsin. Ama genelde insanların içgüdülerinde, "neden ben yapamadım da bu adam yaptı" diye birşey vardır. Bunu engelleyemeyiz, ters eleştiriler her zaman çoğunlukta olur.
( tuncel apaydın tarafından, 03-05-2004 tarihinde gönderildi. )
Bu sitede yayınlanmış en son proje 16-02-2004 tarihinde gönderilmiş. O tarihten sonra gönderilmiş bir çok proje olduğuna eminim.Ben de bitane gönderdim. İşleriniz mi yoğun, size hak veriyorum, ama 2 ay olmuş.
( tuncel apaydın tarafından, 03-05-2004 tarihinde gönderildi. )
Siteye çok sayıda yeni proje geldiği doğru. Yeni bir düzenleme getirilme çalışması yapılıyor. Yakın zamanda yayınlanmaya başlayacak. Bence daha önce yayınlanmış projelerden okumadıklarınız vardır.
( Hacer Erar tarafından, 03-05-2004 tarihinde gönderildi. )
Merhaba Projeni beğendim.Gercekten güzel olmuş.Benim sana bir önerim olcak.Eğer
istediğin voltu üretemiyorsan yani walkman'ına yeterli voltu sağlayamıyorsan.Mıknatıstan sonra
köprü diyot,kondansatör ve zenerdiyot kullanma bunun yerine Gerilim Çoklayıcılar ( A.C. kaynaktan yüksek D.C gerilim elde etmek)
bağlarsan çok daha kolay olur.Hem bu şekilde fazla yürümene de gerek kalmaz.
( Kadir BAKIRCI tarafından, 16-05-2004 tarihinde gönderildi. )
Ali can arkadaşım,resimde görülen mıknatısların çapını ve yan taraftan bakılışındaki uzunlugunu yazabilirmisin.Birde kondansatörün çapı ve uzunlugunu yazarsan sevinirim.Son olarakta oradaki mıknatısları nereden edinebilirim,hangi hoparlörlerin içinde bulunur,markasını ve nerlerde bulunabilecegini yazarsan sevinirim.(ve 1.8 TESLA yapmak için kaç tane kullandınız)Başarılar
( Rıfat orhan köseli tarafından, 21-05-2004 tarihinde gönderildi. )


Sevgili Rıfat orhan köseli;

Mıknatıslar ve kondansatörün yarı çapı 1cm. Mıknatısların herbiri 1.8 tesla 3 tane kullandığın zaman 3*1,18=5,4 tesla ediyor. Mıknatısları nereden bulacağın konusunada yazıyı tam olarak okursan yukarıda açıklandığını göreceksin sana kolay gelsin. Başarılar. Ben bu projeye eklentiler yaparak cep telefonu şarj cihazı falan yaptım....


( Ali Can İMADOGLU (OSMANİYE) tarafından, 21-05-2004 tarihinde gönderildi. )
Nasıl yani 1 cm çapında tek bir tane mıknatısmı 1.8 tesla ediyor,konuyu daha iyi anlatabilirmisiniz,Lütfen,Çünkü yıllık ödevim olarak ben bu projeyi yapmak istiyorumda,sevgilerimle
( julia elızabeth(İzmir) tarafından, 01-06-2004 tarihinde gönderildi. )
Merhaba alican ;Yorum yazmam biraz geç oldu onun için kusura bakma.(selimkaralar@mynet.com)

Bana kalırsa kondansatör yerine şarzlı pil kullan.Çünkü projeni denedim dediğin gibi 8-9 dakika çalışıyor(kondansatörü doldurmak için en azından 45 saniye mıknatıs mekanizmasını sallamak gerekiyor,hemde çok hızlı bir şekilde) ama sorun şu;Radyonun(denediğim Radyonun markası Millenium 2002 JN-208L) sesi gid gide azılıyor.Volkmende kaset dinlerken ise (denediğim Volkmenin markası MSNOY ST-555RS) Sesde çok parazit yapıyor.Vede yalnızca 1 dakika kaset dinleyebiliyorum.Daha sonra ise volkmenin sesi gid gide kısılıyor,motor çalışıyor ama ses çıkmıyor.
1.5 dakikayı geçtiğimde ise motor da duruyor.Bunun nedeni ise sanıyorum ki kondansatör .Çünkü kondansatör gid gide azalarak çalışır.Bana kalırsa şarzlı pil buna çözümdür.Ben sözü fazla uzatmadan uzman kişiye bırakıyorum…
Öncelikle internet ortamında böyle bir paylaşım ağını kurdukları için sayfa yöneticilerine teşekkürler.Gördüğüm kadarıyla mıknatısın devinim hareketlerinden faydalanarak enerji elde edip ve o enerjiyi de 1F’lık bir kondansatörde depolayıp bir radyo çalıştırmak istiyorsunuz.Teorik olarak radyoyu çalıştırabilecek kadar bir güç elde edebilirsiniz.Hatta mıknatısların manyetik gücü ve uygun sarım sayısı ayarlanırsa 200 volt’luk bir potansiyel bile yakalayabilirsiniz.Düşünceniz çok güzel ama sanıyorum ki kaset çalarlı bir volkmen için kondansatör çok sorun çıkarır.Yazılan yorumlara baktığımda zenerin gereksiz yere tartışması yapılmış.Zenerin yönü yaptığınız mekanizmada pek önem taşımaz.Çünkü elde ettiğiniz akım düşüktür.Voltajı 10 volt bile okusanız seri bağlı zenerin direnci de göz önüne alındığında 5.1 volt’luk kondansatöre zarar vermeyecektir.(Eğer ki adaptörden elde ettiginiz 10 voltu seri bağlı zeneride işe katarak 5.1volt 1 Farad’lık bir kondansatöre verirseniz kondansatör yanar.)Mekanizmanın doğrusal yada dik bir şekilde olmasının tasarladığınız sistemde o kadar da önemi yoktur.Önemli olan magnetik gücün uygun bir şekilde ayarlanması ve sarım sayısının ince tel kullanılarak artırılmasıdır.Farklı boyutlardaki mıknatısların güç oranlarının buraya yazıyorum.

1.5 cm çapında 0.5 cm genişliğinde dairesel mıknatıs:1.3 tesla
2.0 cm çapında 0.5 cm genişliğinde dairesel mıknatıs:1.8 tesla
3.2 cm çapında 0.5 cm genişliğinde dairesel mıknatıs:2.7 tesla
4.3 cm çapında 0.8 cm genişliğinde dairesel mıknatıs:4.2 tesla

Bu tür projelerle birçok firma uğraşmaktadır.Ama maliyeti normal düzeyin üstünde olduğu için ancak el lambası yada buna benzer basit uygulamalarda kullanılabilmektedir.

Resimde görülen kondansatörün boyutundan daha küçükleride bulunmaktadır,ama depolama işi kondansatörle yapılması uygun değildir.Depolama işini kaliteli ve az zamanda dolarak uzun ömürle çalışan kaliteli piller çözer.

Sonuç olarak basitte olsa işe yarayacak bir proje önermişsiniz.Ama maliyet göz önüne alındığında normal pillere oranla daha maliyetlidir.Çeşitli firmaların pil konusunda uzun yıllar süren ARGE çalışmaları vardır.Uygun görülen pil türü ise lityum içerikli ucuz ve az zamanda dolup uzun ömürlü olan pillerdir.
( Selim Karalar tarafından, 30-06-2004 tarihinde gönderildi. )
Kardeş seni tebrik etmek lazım.Başarılarının devamını dilerim
( Yalçın BARUT tarafından, 10-07-2004 tarihinde gönderildi. )
bu yap tığın deney güzel peki bunları daha geliştir meyi düşündünüz mü mesela mıknatısın
indüksiyonunun çıkışına birde yükseltici trafo bağlarsan ne olur ger yükselir ne kadar gerilim yükselirse o kadar manyetik alan genişler.böylece birsonsuz enerji kaynağı elde etmiş olursun.mesela bu deneyi a.b.d baristik füzelerde manyetik kalkan kullanarak füzeyi imha ediyor peki nereden geliyor bu manyetik alan ?
saygılar

( Qmatris tarafından, 13-07-2004 tarihinde gönderildi. )
bu devreylen 3-5volt arasında çalışan başka aletler çalıştırabilirmiyiz?
( kenan çakar tarafından, 21-08-2004 tarihinde gönderildi. )
1 Faratlı kondansatör nekadardır Fiyatını merak ettim ??
( Memo tarafından, 12-10-2004 tarihinde gönderildi. )
Kondansatörün fiyatı yaklaşık olarak 4 dolar civarında ve istanbul elektronik pasajında satılıyor.Yukarıda adresi ve telefonu var.
( Şizofren tarafından, 14-10-2004 tarihinde gönderildi. )
BU RADYO ÇALIŞMAZ
( EMRAH SAY tarafından, 20-10-2004 tarihinde gönderildi. )
Emrah kardeş aramıza yeni katıldı sanırım. Önce bu projeyle ilgili yazılanları tam olarak okusun. Ali Can arkadaşın bu konuları ne kakar bildiğinden haberi yok. Ayrıca ben Bilim ve Tekniğin Kendimiz Yapalım sayfasında pilsiz el feneri projesini görmüştüm. Ayrıca son yorumların tamamı bu arkadaşa ait ve sadece olmaz, çalışmaz gibi veciz sözler sarfetmiş.Nedenini açıklamamış.
( Pozitif Haberci tarafından, 21-10-2004 tarihinde gönderildi. )
Bu projeyi yapmaya kalkanlara küçük bir not piyasada kullanacağınız mıknatısları ararken şöyle derseniz daha rahat bulursunuz 1cm kalınlığında ve 2cm çapında 1.8 Tesla'lık neodyum mıknatıs Boş yere çalışmaz bu diye düşünmeyin bu proje çalışıyor.
( Turgay ÇAKI tarafından, 24-11-2004 tarihinde gönderildi. )
peki boru ayagamı bağlanıyor burda
( hasan yılgör tarafından, 02-12-2004 tarihinde gönderildi. )
Gerçekten güzel bir proje ama devamlı çalışması için mıknatısı sallamak gerekir mantık olarak düşünürsen şarjlı bir pil kullanırsın bittikçe doldurursun yani demek istediğim sonuçta mekanizmayı salladığın zaman bir on dakika radyoyu çalıştırıyor ve tekrar çalıştırmak için yine sallıyacaksın. aynı hesaba çıkıyor ve bence şarjlı pil kullanırsan daha iyi,hem şimdiki teknolojiye bakarsan kimse önem vermez o projeye. benim düşüncem bu. Hem mekanizmayı ayağına takmak biraz saçma cebimize koyarsak daha iyi ayağımızda durucağına bittikçe çıkartıp elimizle sallasak daha iyi.
ama ben projeni beğendim. tebrik ederim...

( Murat Tilkioğlu tarafından, 03-12-2004 tarihinde gönderildi. )
Mıknatısın da bir ömrü vardır. Mıknatıs sonsuz enerji demek değildir.
( Emre Coşkunoğlu tarafından, 03-12-2004 tarihinde gönderildi. )
Sevgili çoşkun arkadaşım,bir mıknatısın magnetik çekim özelliğini kaybetmesi yaklaşık olarak 800 yıl sürer.Yani sonsuz enerji kaynağı diyebiliriz.Ancak buradaki projede mekanik enerjiyi mıknatıs ve bobin kullanarak elektrik enerjisine çeviriyoruz.Yani bedavadan enerji elde etmiyoruz.
( Selim tarafından, 06-12-2004 tarihinde gönderildi. )
yaptığınız projedeki kondansatör piyasada yok denecek kadar az.Ben pilsizelfeneri yapmaya çalıştım ve yaptım 0.047f lık kondansatörle en fazla 25sn yanıyor.1faratlık kondanstörü alabileceğim biryer var ama 9milyon diyorlar bana daha ucuza alabileceğim yer biliyorsanız (mustafagenc1988@mynet.com) adresine e-mail atarsanız sevinirim...
( mustafa genc tarafından, 31-12-2004 tarihinde gönderildi. )
Biz, projenizi çok beğendik.Yeni projelerinizi görmekten mutluluk duyarız.Bizim de bir projemiz var, denemenizi isteriz.
Projemizin Adı=Uçan Araba
Projemiz şu şekilde...
Tanıtım=Bir otomobilin; altına elektro manyetik mıknatıs yerleştiriyoruz.Enerjiyi nasıl sağlayacağımızı da sen bul...Yerde, yolun üzerinde köprü şeklinde manyetik alan(kuzey kutuplu) yerleştiriyoruz.Bu sayede hem hareket enerjisi hem de kaza yapma riski azalıyor.Varacağımız yere, hızlı ve güvenli bir şekilde varıyoruz.
Adlar=Levent ERGÜNER-Sezgin GÜLTEKİN
İl=Gİresun
İlçe=Bulancak
Okul=İstiklal İlköğretim Okulu
Hobi=Bilim ve teknik ile uğraşmak, elektronik ve astronomik işlerle uğraşmak...
( Levent Ergüner-Sezgin Gültekin tarafından, 02-03-2005 tarihinde gönderildi. )
Bileklerine bu cihazları takacaksan, şapkana da büyük bir pervane takıp elektrik üretirsin, bu elektrikle de geceleri önünü aydınlatmak için kullanacağın el fenerini çalıştırırsın.
( Süleyman Güven tarafından, 08-03-2005 tarihinde gönderildi. )
ben istanbuldayım ben proje olarak pilsiz radyoyu yapmak istiyorum bu 1 faradlık kondansatörü nereden temin edeceğimi ve nekadara mâl olacagını yazarmısınız?
( cagatay belgeli tarafından, 07-03-2005 tarihinde gönderildi. )
akla yatkın ve mantıklı bir proje bunu denemek istiyorun fakat bobinin içine mıknatısın nasıl yerleştirileceği ve bobinin nasıl sarılacağı tam açık değil diğer malzemeler bulunduğunda montaj kolay ayrıca 1F lik kondansatör ü şu ana kadar kimsede bulamadım ....
( çağbel tarafından, 08-03-2005 tarihinde gönderildi. )
Çok güzel...
( Levent ERGÜNER tarafından, 11-03-2005 tarihinde gönderildi. )
pilsiz radyoyu 1964 yılında NECATİ BEY ÖĞRETMEN okulunun öğrencileri sene sonu şenliklerinde yapmıştır.
( niyazi yetgin tarafından, 17-01-2005 tarihinde gönderildi. )
tek kelimeyle mükemmel
( orkun tekin tarafından, 06-01-2005 tarihinde gönderildi. )
Michael Faraday 1831 yılında bu electromagnetic induction akımı keşfetmiş. aradan yaklaşık
170 geçmiş oluyor. Biz de yenice bir pilsiz
radyo ve fener projelerimzi görücüye çıkarmışız..
Ne diyeyim hayırlısı...

( by-m tarafından, 11-06-2005 tarihinde gönderildi. )
projenizi çok beğendim.başarılarınızın devamını dilerim.benim sorunum var neodyum mıknatısı piyasadan temin edemiyorum.nerden bulabileceğim konusunda yardımcı olursanız sevinirim.
mehmetbilgic68@hotmail.com
( mehmet bilgiç tarafından, 05-06-2005 tarihinde gönderildi. )

mehmet bilgiç'e cevap: Sorunuzun cevabı Yorumlarda var yukarı kısmı dikkatli okursanız bulursunuz kolay gelsin.

( Ali Can İMADOĞLU tarafından, 30-06-2005 tarihinde gönderildi. )
açıklaması biraz yarım anlaşılır anlatılırsa daha iyi şekilde yapmakta yardımcı olur devre iyi herkese tavsiye ederim
( gökhan akgün tarafından, 08-07-2005 tarihinde gönderildi. )
O kadar yüksek değerli mıknatıs insan dokusuna zarar vermez mi?
( izmirli günay tarafından, 06-09-2005 tarihinde gönderildi. )
Blaupunkt diye bi firma var.Adamlar teyplerine PLL Synthnezer diye bi özellik koymuşlar en düşük sinyal seviyesinde bile radyo çekiyor.ben arabamda denedim izmirde radyo kampus ege diye bir radyo vardır,bu kanalı Balıkesire kadar çekti.Balıkesirle izmir arası yaklaşık 200 Km.
Yürürken radyo dinlenemez diyen arkadaşım,kulakların çınlasın ne diyim.
( izmirli günay tarafından, 08-09-2005 tarihinde gönderildi. )
bu projeyi samsamsamet@hotmail.com gönder lütfen teşekkürler yapıcı

( SAMET SAZAK tarafından, 05-11-2005 tarihinde gönderildi. )
elektrik tasarufu için birere bir mantık düşünüp yapantan allah razı olsun...
not benimle sohbet etmek isteyenler için e-mail adresimi veriyorum yesilgozlum1453@hotmail.com
( engin koç tarafından, 05-11-2005 tarihinde gönderildi. )
Kim düşündüyse çok güzel yapmış.Tebrik ederim.
( büşra gündoğdu tarafından, 20-11-2005 tarihinde gönderildi. )
Bu projenin tüm bilgilerini mail ederseniz sevinirim adres:ali_altay@mynet.com başarılar.
( ALİ ALTAY tarafından, 25-11-2005 tarihinde gönderildi. )
Çok güzel bir proje...Acaba gelecekte pilsiz hayat sürebilecek miyiz?
( yakup ve yasemin tarafından, 16-12-2005 tarihinde gönderildi. )
proje gerçekten çok güzel. bu projenin tüm bilgilerini e-mail adresime hafta sonu gönderirseniz cok sevinirim .p.tesiye bir proje teslim etmem gerek okula.bu proje benim için ideal.. e-mail adresim: king1982@mynet.com
( ulas tarafından, 17-12-2005 tarihinde gönderildi. )
hasta veya yatalak değilsek zaten yürüyoruz, yürümemiz gerekiyor da. bence oldukça kullanışlı ve yararlı bir proje. yalnız, mıktanısların bobin içinden düzgün geçmeleri nasıl sağlanacak? insanoğlunun yürüme şeklini düşündüğümüzde bunu çizgisel bazda (ileri-geri harekete) dönüştürmek gerekiyor sanırım.
haberi olmayanlar için söyleyeyim. aynı sistemle çalışan fenerler var piyasada, fiyatları 15-80$ arası değişiyor.
burada kullanılan mıknatıslar neodyum denilen tipte ve pek de ucuz değiller. superkapasitelerse artık piyasada var (0.22F ile 3.3F arası) çapları 10mm ile 30mm (1-3cm), fiyatları 1YTL ile 5YTL arasında değişiyor. isteyene bulabilecekleri yerlerin adres ve telefonlarını sağlayabilirim.
basit (ve ucuz) bir kaç pilden farkı ise bir daha o pillere hiç ama hiç para harcamak zorunda kalmamanız. üstelik çok gerekli olduğu bir anda bitme derdi yok, dağ başında market aramanıza da gerek kalmıyor.
teknik eksiklik veya yanlışlıkları hep birlikte bir şekilde aşarız. burası fikir üretme ve paylaşma, yardımlaşma yeri, kimsenin hevesini kırmayalım.
( A.von Daler tarafından, 15-01-2006 tarihinde gönderildi. )
DENEDİM AMA OLMADI
( HASAN ALİ YÜCEL tarafından, 24-02-2006 tarihinde gönderildi. )
proje güzelde 1 F lık kondansatörü mıknatısı bulumadım nereden satın alabilirim yardımcı olun lütfen
( CEM KARAKAŞ tarafından, 24-02-2006 tarihinde gönderildi. )
ya BEN AYŞEGÜL LİSE 2 ÖĞRENCİSİYİM VE DÖMNEM ÖDEVİM İÇİN SANA VE PROJENE İHTİYACIM VAR ACABA BANA YARDIMCI OLABİLİRMİSİN ACAAB kelebekk_17@hotmail.com cevabını beklıyorum
( ayşegül tarafından, 03-03-2006 tarihinde gönderildi. )
Dostlar bu sayfaya yeni ulaşabildim.Böyle basit bir sistemle 12v luk akümülatör şarjı yapabilecek bir devre konusunda bilgi verebilirmisiniz?şarj süresi önemli değil.Elektriksiz bir bölgede invertür cihazı ile araba aküsünden 220v elde ediyorum ancak sistemin arabaya bagımlı olmasını istemiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.ahmetsozudogru@gmail.com
( ahmet sözüdoğru/Çorum tarafından, 09-03-2006 tarihinde gönderildi. )
Sayın Ali Can İmadoğlu,
Pilsiz radyo projenizi okudum. Bazi orta dalga radyo istasyonu bulunan illerimizde istasyona yakın yerlerde örn. İstanbul, İzmir, Antalya, Gaziantep gibi, pilsiz dahi radyo yayınları refleks basit genlik modulasyonlu alıcılar ile dinlenebiliyor. Ancak radyoyu çalıştıracak pil ve enerji kaynaklarının veya enerji hatlarının bulunmadığı bölgelerde bazı "Wind Up" enerji ile çalışan radyolar da üç dört yıldır imal edildi.
örn. Eton E FR 200 serisi radyolara www.etoncorp.com adresinden inceleyebilirsiniz. Bu fikir İngiliz mucit Trevor Baylis tarafından ortaya atıldı. Hatta ileride basit taşınabilir bilgisayarlar için bile düşünülüyor. Bu sistemler internette çok detaylı olarak bulunuyor. "Free Wind Up Energy" diye aranabilir. Temeli ise elektromanyetik alanda bobinlerin hareket ettirilmesine dayanıyor.Sonra da bu bir miktar akümlatör pillerde biriktirilerek kullanılıyor. Bizim çok eski dönemlerdeki bataryalı telefonlara benziyen bir sistem. Tüm arkadaşlara başarılar dilerim.
( mustafa cankurt tarafından, 09-03-2006 tarihinde gönderildi. )
düşünce çok güzel aynı sistemden yararlanılarak el feneri yapılmış çok iyi çalışıyor.Bu feneri gördügümde pilsiz nasıl çalışıyor diye ilgimi çekti.Satınalıp inceledim,şu anda da kullanıyorum .yuvarlak sarılmış bir bobinin içinden serbestçe hareket eden bir mıknatıs var. Hiç hareket ettirmesen de uzun süre yanık kalabiliyor.Bu fenerin lamba uçlarına radyo bağlansa çalışır diye düşünüyorum. Benim fazla bir elektronik bilgim yok hobi olarak uğraşıyorum.mdemirbas57@mynet.com
( mahmut demirbaş bor/niğde tarafından, 24-03-2006 tarihinde gönderildi. )
arkadaslar bu tur bir radyonun yapimi ilk degil.buna ingilizcede Crystal Radio denir, ve cok basit bir duzenekten olusur.oyle yurumeniz falanda gerekmez.Sesi sadece bir kulalikla duyabilirsiniz daha fazlasi icin pile ihtiyac vardir.Radyo enerjiyi radyo dalgalarindan alir, sadece uzunca bir anten kablosu isinizi gorur.ayrica ihtiyac olan seyler: bir diyot,toprak kablosu,kulaklik,coil,kucuk bir devre.Daha fazla bilgi almak isteyenler Google dan Crystal Radio yazip ararlarsa goreceklerdir.
( adsiz tarafından, 29-03-2006 tarihinde gönderildi. )
Ya ben bu deneyi yaptım ama çalışmadı!!!
( Ezgi Dilan tarafından, 02-04-2006 tarihinde gönderildi. )
İYİ BİR PROJE MEKANİKSEL BİRHAREKETLE STABİL ÇALIŞTIRILA BİLİR.

( kadir Kazcı tarafından, 04-04-2006 tarihinde gönderildi. )
Abone olmak için tıklayın.
e-satış sayfasına gitmek için tıklayın
arşivde arama yapmak için tıklayın.

Copyright 2007 Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu. Her hakkı saklıdır.